Go Fika
Vaaaaar e Mia?? Har du spanat något på henne idag, Nanny?
Ja, nu får hon se till att vara inloggad på allt ju!! ![]()
På tal om partyn, så har jag varit på ett Forever Living-party ikväll. Usch, vad farliga sådana partyn är. Där satt vi och shottade Aloe Vera-nektar och lyssnade på en demonstration om alla krämer och skrubbar och tvålar man behöver.
Men jag gick på't!
Alltså, det var så här *ni hör väl det bortförklarande tonläget, va´?*... Men alltså, hon som sålde produkterna hade tydligen haft hemsk böjveckseksem hela sitt liv, som blivit bra/mycket bättre efter att hon börjat shotta Aloe Vera-nektar. Så nu ska jag testa på Alexis!
Aloe Vera hade typ 1000 olika braiga effekter, så jag ska nog testa själv också, men framför allt handlade jag för Alexis skull. Tänkte att OM ett naturmedel funkar skulle jag ju mycket hellre vilja att hon använde det.
En av de andra gästerna jobbade inom vården (sjuksköterska, läkare?) sa att man inte får rekommendera naturmedel inom sjukvården. Jag ifrågasatte ju varför de inte sagt något om Aloe Veraprodukter när vi var hos hudläkaren med Alexis. Hon (en av de andra gästerna) sa att t.ex. tranbärdsdricka (tror jag det var
) är bra vid urinvägsinfektion, men det är inget de kan rekommendera. 
Nanny:
Jo, det vore ju super om hon kunde bli bättre av något naturligt känns det som. Håller alla mina tummar!
Hon som sålde produkterna pratade lite om tarmluddet, hur stort det var om man bredde ut det (2 forbollsplaner) och att det samlar upp slagg och annats gafs. Till slut är det så kletigt och dant att vi inte suger upp oss den näringen vi borde, osv. Det tar tydligen 3 veckor att få bort slagg från pommes som satt sig i tarmluddet. Alltså, McD max var 3:e vecka!
Aloe Vera kunde i alla fall hjälpa rensa ut tarmluddet och den första månaden fanns risk att man blev "lite konstig" i magen och det "inte luktade som vanligt". Haha! En annan tjej som var där hade testat Aloe Vera-nektaren förut, men slutat för hon fes non-stop. Haha!
Vi får väl se om vårt hus blir en brandfara pga uppbyggd gas... 
Det låter ju onekligen som fun times!! Äkta dagis-aktivitet, tycker jag!
Och idag tog faktiskt Luke på sig regnstället OCH stövlarna utan protester!!!!
På vägen till dagis gick och hoppade han i VARENDA vattenpöl. Och jag poängterade varje gång att vad bra att han hade stövlar och regnbyxor! Då får man ju hoppa hur mycket man vill. Åh så roligt! ![]()
Nanny:
Luke var inte på dagis igår... Men han har alltid gjort ett medvetet val att hellre titta på de andra barnen som hoppar i pölar (står bredvid) än att ta på sig stövlar och regnbyxor. Han tittar, skrattar, ser att de har roligt, men han har hellre stått bredvid (om än så frestad) än att ta på sig "hemska" regnkläder. Snacka om viljastark liksom.
Jessica:
Jag köpte nektaren och sen köpte jag någon slags kräm med honung i. Den sa säljaren att hon hade påsina eksem. Jag tror den var ganska tjock i konsistensen.
Just nu är Alexis rumpa fin, men vi smörjer tjocka lager i förebyggande syfte...
Grattis
ELSA
förresten! ![]()
Jaha... tror du att ni kan få till en november-bebis då, Mia?