Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

Jessica:
    Jag tycker inte du är ute och seglar. Det är ju aldrig så mycket folk i kyrkan som när det är mycket musik/körer, etc.! Jag var med på ett jippo i Kalmar kyrka då det kom in ett gäng afrikaner och lärde oss sånger (vi fattade ju knappt vad vi sjöng) och danser... Mmm... tänk er, 50 vita Kalmariter dansar afrikansk dans. Haha! Men kul var det!! Vissa grejer fick vi inte till, hur vi än försökte. Detta gällde vissa ljud också, som deras klick-ljud. Superhäftigt!

Men du... Josh Groban vs. Tommy Körberg...I'm sorry, men HALLÅ???

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Maria:
    Men usch vad synd angående Naomis Halloween-kläder! De borde ju skrivit att det var små storlekar. Jag menar, om den inte ens passar på en 1-åring liksom...

• HeddaBigBum

Discot är för alla på småbarnsavdelningarna och Luke ska nog vara apa... som han var förra året... för den passar fortfarande. Det é nåt i vattnet här alltså!
    Alexandra och Malin ordnade ju Disco för Gula när de jobbade och det dansades och de fick popcorn. Luke hade tydligen varit värsta John Travoltan! *hehe* Snart skäms han och står i ett hörn med alla andra killar, medan tjejerna står i ett annat. Vilka minnen...
    Jag vågar inte riktigt släppa iväg polisuniformen till dagis. Uniformen är väl en grej, men bältet med allt som hör till. Batong, pistol, handbojor, nycklar, ficklampa... Det är ju som att be om att något ska försvinna!

• HeddaBigBum

Nanny:
    Min granne, tandsköterskan, hennes 10-åriga son håller fortfarande på... Hon grinar och hon får borsta hans tänder och han dreglar tandkräm, osv. Han måste nog bara tycka det är så jädrans obehagligt. Efter 10 år borde man ju inse att det kommer ske varje morgon och kväll...

• HeddaBigBum

HAN grinar... haha... Inte tandsköterskan. I så fall hade det nog varit dags att byta yrke!

• HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-10-23 22:04:35 följande:
    Nice, då vet vi vad vi har kvar att se fram emot! *suck* Hoppas inte han brottas lite mycket om 8 år för han börjar ju redan bli svår att hålla fast!
    Vad jag menade med mitt hemsk-exempel är att det handlar nog inte om att "fatta att det är en rutin som ska stanna" utan det kanske är obehagligt? Tandborsten gör ont? Tandkrämen är äcklig? Jo, jag vet, ni har köpt aktier hos Crest...
    Eftersom Agaton haft perioder då det inte varit några problem är jag helt övertygad om att det är en tillfällig "period" (som Karoline alltid sa ).
    Menade verkligen inte att lägga fram värsta exemplet jag kunde komma på för att jävlas!!
  • HeddaBigBum

Vi har en vattenmelon från USA och sen den där rosa Jr-varianten... *orkar inte springa och kolla*
    Vi har även Bamse och Spidermantandkräm, men båda de två är för starka. Luke är väldigt känslig för stark mint. Det funkar inte i tuggummi heller. Det ska vara fruktsmak... som godis.

• HeddaBigBum
    fairymi skrev 2007-10-24 08:06:40 följande:
    Bamse tandkräm tror jag vi har. Och pepsodent för barn.Hedda, Jessica: Vilken låt var det ni hörde?
    You raise me up. Helt underbar!
  • HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-10-24 11:51:21 följande:
    Undrar om Hanna får nått syskon snart? Blir man ansedd som en väldigt suspekt person om jag börjar promenera förbi där väääldigt sakta för att kunna se evetuell avsaknad av aktivitet? = de är på BB!
    Nä'rå! Knalla på du! Har du kikare? Och sen kommer du genast hit och rapporterar!!
  • HeddaBigBum

Mia??? Vad händer?

Ok, min son är mästare på att använda ärmarna som servetter *suck*. Och idag vi frukostbordet sa jag till honom, ännu en gång.
    -Teletubbyn gjorde så!
    -Ja, men det får man inte! Då får vi säga till honom nästa gång!
    -Näe mamma!! Vi kan inte hoppa in i TV'n! *tittar på mig som om jag är helt korkad*

Nähä... då funkade inte det... Räcka ut tungan

Svar på tråden Go Fika