Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

hejlis skrev 2007-11-06 09:42:59 följande:
    Hade faktiskt förvärkar ca var 20:e minut under ett par timmar igår kväll. Vet att jag hade det med Hanna ett par dagar innan hon föddes också...hoppas, hoppas, hoppas....
    ett par dagar till alltså...

ok...
    8 nov, pojke, 4200g, 52cm
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Säg till om du behöver hjälp! och vi har ju 2 frysar... där trivs dina bullar vet jag av erfarenhet... fast de trivs bättre i våra magar förtsås!

• HeddaBigBum

Maria:
    Kan ni inte hyra ut ett rum... Inte ideal lösning, men... eller garaget? Hmmm...
    Annars kanske det är dags att tänka igenom om ni har råd att bo kvar. Det har ju varit tight varje månad i flera år nu och frågan är när, eller om, det kommer vända för er. Vad krävs för att ni skulle kunna leva utan att behöva panta alla burkar och börja sälja av saker på blocket i slutet på varje månad.
    Skulle ett nytt jobb för Mark göra en jätteskillnad. Jag tänker långsiktigt. Hur mycket mer per månad skulle ni behöva för att kunna leva "mindre stressigt" och hur troligt är det att ni kommer upp till den summan inom en snarare framtid?

Nu bor ni ju super dunderfint och jag skulle inte heller vilja flytta om jag var ni, men säljer ni nu skulle ni ju kunna köpa något annat rakt av typ... Alltså, givetvis mycket mindre, ingen pool ingen bastu och kanske inte ens ett garage, men med mycket mindre huvudvärk...

Så frågan är om det är värt att pinas ett tag (några år?) till, eller om det är en fight ni kommer förlora i slutändan ändå?

Några av er vet redan hur vår situation ser ut, men till er andra, så kommer gänget minska med en familj till våren. Vi kommer flytta tillbaka till SD någon till våren nästa år.

• HeddaBigBum

Hmmm... Men vad köpte ni er villa för och vad är den värderad som. Det måste ju vara en ganska stor slant skillnad? Med andra ord, hur mycket har ert hus gått upp i värde sen ni byggde det?

Jo, en flytt var inte nummer 1 på min önskelista, men men... och vi kommer definitivt inte bo lika fint som vi gör nu, men min mamma var så vis då hon sa att "lyckan sitter ju inte i 2 nya helkaklade badrum". Så sant, så sant...

• HeddaBigBum

På tal om naglarna, så skulle det ju vara den perfekta lösningen att slippa den hyran. Men sa du inte förut att det fanns vissa restriktioner men mat i närheten... eler hur var det? *mitt minne mitt minne*

• HeddaBigBum

Tack för att du nämnde det förresten, Maria...

Alla är givetvis ALLTID välkomna till SD!!! När ni vill!!!  A constant open invitation!!

• HeddaBigBum

Åh, jag känner på mig att Hanna får ett syskon innan kvällen!
    Skickar all min styrka och massor med lycka till åt ditt håll!
    KRAM!!!

• HeddaBigBum

tja, om ni tog lång på 400.000 och köpte en 4:a här hos oss skulle er månadskostnad med all säkerhet bli lägre, trots att vi betalar hyra (där t.ex. vatten och värma ingår). Men då sjunker ju levnadsstandarden rejält... givetvis inte ett förstahandsval eller något att sträva efter, men ni kommer ju knappast bli hemlösa hur det än slutar om man säger så!

• HeddaBigBum

Mia är nu 2-barnsmor för er som inte fick SMS:et! Härligt!

• HeddaBigBum
    Marianova skrev 2007-11-07 18:32:30 följande:
    Vad roligt! Vad blev det...nej ingen hundvalp jag vet det!
    Det får Mia berätta...
    Undrar om det blev en rödtott till!?
Svar på tråden Go Fika