Go Fika
K... I...S....S....I...N...G!
Maria:
Usch och fy! 
Hoppas ni har isglass och klubbor hemma, för det har jag lärt mig nu att man alltid ska ha i skafferiet...
Jag sitter här runt småtimmarna och kollar lite på julklappar till barnen. Vi funderar på en dockvagn till Alexis. Alltså, en kvalitévagn, inte en skraltig paraplyvagn (barnen har en sån och det har gått hål i tyget...). Hur som helst så vaknade Luke till. Han gråter/gnäller någon sekund och sen säger han:
-Nej! Den är borta!
-Vad är det som är borta? frågar jag.
-Här inne!
-Är det något som är borta i ditt rum?
-Agaton...
Sen somnade han om.
Agaton saknas honom på natten! ![]()
Gurka... och plomon... och äpplen... en strikt frukt -och grönsaksdiet (plus några knäckemackor vid 2-tiden). Men när vi gått in sprang de till kylskåpet hela tiden alla 3 och skulle ha mer!
De hade ju fått soppa på dagis (Agaton hade ätit jättebra på dagis, Alexis ok, Luke mindre bra)... Soppa är väl inte så mättande någon längre stund?
Hemma åt de upp 1½ gurka tillsamans (Alexis inte riktigt i samma takt som pojkarna). De sanna gurkbarnen! 
Lycka till idag!!!!!!!!
Näe... så har inte vi det... Jag hotar och tvångsklär mina barn om de sätter sig på tvären! Än så länge är jag fysiskt starkare! 
Nä'rå, bara på lite blodigt allvar... ![]()
Hade det varit hos oss när jag växte upp hade det varit Bosse. I vårt fall hette den konstanta boven Nisse. Allt som spårlöst försvann, gick sönder, eller om något oförklarligt hände... det måste varit Nisse! 
Nanny:
Hmm... Ja, du kan ju alltid tacka nej. Jag tror det är en bra erfarenhet att bli grillad så där och sätta sig själv på prov om inte annat!
Idag var jag på Arbetsförmedlingen för att komplettera mitt CV,etc.. De ville ha bevis på att jag faktiskt inte ljuger på mitt CV.
Jag? Ljuga?
Men den som hjälpte mig idag hade precis tagit emot ett samtal från en särskola i Haninge som behövde en elevassistent i december. Så jag ringde direkt efter att jag var klar på AF och på måndag ska jag på intervju.
Det är bara 50%, vikariat för december som det ser ut idag, och timmarna suger lite, men det lär ju vara bättre än NOLL inkomst, vilket jag har just nu...
Jag kommer jobba i särskolaklasserna (allt från barn med autism, till barn i rullstol som behöver sondmatas) klockan 13-17 mån-fre.
Genast tänker jag ju på Luke och Alexis. Ok... ska de behöva vara på dagis till 17:30 varje dag? Hmm.. ok, då lämnar jag vid lunch, så behöver de ju inte vara där hela dagen. Men då missar de ju alla förmiddagsaktiviteter, skogsutflykter, uteleken, osv. Hmm... Jag ska kolla lite med Dino om han i så fall kunde börja jobba en timme tidigare *jäsp* och komma hem en timme tidigare (ca 16:20).
Ifall jag får vikariatet börjar jag jobba redan på tisdag. No more Eivor... ![]()
Lite besviken på dina egna känslor? Du förväntade dig att vara mer "excited" än du är?
Den känslan känner jag igen... Men som sagt, beslutet ligger hos dig till slut, så du förlorar ju inget. Är du törstig gör vatten susen också!
Jo, det finns stor chans för förlängning. Tydligen är det många som vill gå ner i tid för de har små barn, och då blir eftermiddagstimmarna kvar.
Jag har också barn och givetvis hade jag hellre tagit förmiddagspassen, men men...
Har jag tur får jag jobbet jag sökt i VH efter nyår. Man kan ju alltid önska!
Fast jag har inte hört ett dyft från dem, varken yay eller nay...
Maria:
Ja, då vet jag inte vad som kan funka. Jag vet att Luke går igenom en jädrans massa isglass och klubborna när han är magsjuk. Alexis har aldrig varit magsjuk, så jag vet inte...
Jag hade tänkt ta kort på ungarna i snön förra helgen, men hann liksom inte. Det började ju smälta och snön blev prickig (av droppar från träd, etc) och inte alls sådär fin som nysnö är...
Luke pratar mer och mer som värsta stockholmaren (konstigt, eller hur?
). Idag sa han:
Mamma, imorgon ska Ida komma till mig och då ska vi KEKA (käka alltså
) tårta.
![]()