Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

Stentufft!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Ska ni till Eivor imorgon Mia?

• HeddaBigBum

Vi ska på fest lördag den 2:a, men det är mitt på dagen... jag tror det började klockan 13... Det blir liksom inte tid för någonting annat, varken före eller efter.

söndag är helt öppet...

• HeddaBigBum

ok... nu ljög jag ser jag... den 2:a är en söndag... alltså är vi helt öppna lördag...

• HeddaBigBum

Det funkar för oss också!

• HeddaBigBum

ok... att ha två barn tätt är inte alltid en ljuvlig solskenshistoria... Just nu klättrar Alexis på mig, gnäller som jag vet inte vad. Innan dess vägrade Luke dela med sig av "matleksakerna". Alexis gick fram och rev ner allt han hade radat upp. Han vrålar förstås. Det är lugnt några sekunder, sen ser jag Luke RUSA förbi med något i handen i 120 knop. Alexis vrålar.
    Luuuke? säger jag med frågande ton...
    Mmm... han kommer tillbaka smygandes och slänger en "gummi-pickig korv" framför fötterna på Alexis. Men då är hon bara arg...

AAAWWWW!!!!
    Någon som vill ha 3 barn? Vill du ha ett tätt syskon till Agaton, Nanny?

• HeddaBigBum

Alexis favorituttryck:
    MIN (kan låta som "e' min" ibland) och NÄE!
    Kan man få pengarna tillbaka tro? Räcka ut tungan

Och idag blev jag totalt hatad av en flicka på jobbet. Jobbade jag i B-klassen, vilket jag inte gjort innan och en tjej i den klassen tyckte jag var dum. Hon tyckte jag skulle gå hem. Förklarade för mig att jag inte skulle vara där. Hon vägrade äta mellis för jag satt vid bordet. Det sattes upp en skärm, så hon skulle slippa se mig, men det dög inte. Hon satt i hallen tills hennes taxi kom.
    Jag har aldrig sagt ett ord till flickan, eller över huvud taget haft någon kontakt med henne, så vad jag kan ha gjort vet nog ingen.
    Nä'rå, hon är tydligen så när det kommer nytt folk. Men lite skyldig kände jag mig ju där jag satt och mumsade mellis medan hon satt i kapprummet...

• HeddaBigBum

Ett par nyp har väl ingen dött av? Oskyldig
    Jag har själv fått några nyp, slag och rivmärken den här veckan. Jag kan ju ge igen, fast på något annat barn?

NU, efter drygt 2 månader, har vi fåt våra syskobilder från öppna förskolan. Och det efter en jävla massa tjat, annars hade de aldrig blivit utskickade. Jag fattar inte vad de är för sketans system... men... ja ja... Korten blev dessutom inte världsbäst om man säger så. Stressa fram ett leende från en unge, sen var de nöjda... Hmm...

• HeddaBigBum

ok... vi (läs mamma Hedda) har precis vaknat... nu slänger vi i oss frukost typ. Jag hinner inte duscha, så håller på avstånd. *hehe*

• HeddaBigBum

Ja vår stjärna vägrade ju totalt...
    Nu invaderar jag tråden med ett gäng dåliga bilder då'ra... *suck*

Svar på tråden Go Fika