• hejlis

Go Fika

ja,måste bara förtydliga lite...såg själv att jag kanske skrivit lite knasig formulering! Det längsta håret är alltså inte 1dm UPP från axlarna, utan hänger ca 1 dm NER på ryggen från axlarna. Om det var ngn som trodde annat

• hejlis

Jessica: Vart/hur vill ni bo?

Håller också på att "samla" ihop alla räkningar. Har ingen lust att sitta med värkar typ å knappa in alla...hehe....

• hejlis
    Fragglerock skrev 2007-10-22 19:21:33 följande:
    I dag möts jag av hälsningen "du är en rutten bajs" när jag hämtar på dagis! Hmm... det var bättre när de var 6 månader och bara gurglade och dreglade!
    Rickard undra vart han har hört det..." Är det nå´t Danne brukar säga eller ? "
  • hejlis

nope! inget ännu....Jag e kvar hemma räknar själv inte me ngt. förän efter helgen...Hanna kom ju nästan en vecka efter bf.

• hejlis
    HeddaBigBum skrev 2007-10-26 08:51:38 följande:
    [citat]
    Mia??? Vad händer?

Ingenting...
  • hejlis

Onsdag säger du..Tjaaa....Okej då

• hejlis

Hanns dagisdagar går ju bättre och bättre. Nu pratar hon om dagis "som vanligt" och berättar med glad röst. Sjunger sånger de sjunger där och berättar vad de gjort och ska göra imorgon osv. Inga tidiga morgnar heller med frågor om hon ska till dagis. Vi (ngn av oss) stannar dock kvar en stund till hon hitta ngt att göra och släpper själv. I går åt hon även lunch där för första gången, inga problem och berättade även glatt att de ätit soppa när vi gick hem. Rickard lämningar går dock betydligt bättre. Hon är ju lite mamigare och mammma är väl lite känsligare antar jag...Men det har funkat. Idag blev hon dock lite ledsen när jag skulle gå. Kom tårar, men hon gick självmat fram till "vinka fönstret" och jag fick en Hej då puss och vink. Men hon kändes inte hysterisk på ngt sätt. Sedan måste hon ha kommit in i ngn "separationsångestfas" nu. Om det beror på dagis, att min mage är jättestor och att lillbror(lillasyster snart kommer ut eller vad det är vet jag inte. Kanske en kombination?! Hon är iaf "svårare" att lämna oavsett vart det är någonstans. I förrgår skulle hon vara hos mormor när jag åkte till MVC. Hon frågade typ hela em. om vi skulle åka till mormor snart och ville gärna åka DIREKT! Men, då vi kommer dit så vill hon sitta i mitt knä och börjar nästan darra med underläppen då jag ska gå. Fick gå med in en stund och kolla på lite roliga grejer. Sedan gick det bättre. Dock inte som det har varit förut, då man bara kunnat släppa henne i dörren och hon har kutat in och knappt sagt hej då.

Så på ett sätt känns det bättre, att veta att det just är en separationsgrej, oavsett vart vi är. Annars hade det varit jobbigt om det bara hade varit vid dagis. Nu är det ju samma beteende även med tex. mormor som hon är riktigt trygg med. Men jag hoppas att det ska gå över helt även det snart...

• hejlis

Rickard säger at jag funderar alldeles för mycket Men vad sjutton...kan ju inte göra så mkt annat just nu...Sen VET jag att just detta med dagis tycker jag är jobbigt eftersom det krävdes mkt funderande hur vi skulle göra. Skulle hon börja nu till hösten? Eller inte? Vad skulle bli bäst? osv. Också när det då strular till sig...då funderar man ju på om man fattat rätt beslut eller inte...suck!!

Ja, just det. Ang. lördag. Har även plockat ihop lite tepåsar. Alla är ju inte kaffedrickare.

Svar på tråden Go Fika