Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

Fragglerock skrev 2007-10-07 11:59:20 följande:
    Ja herre jäklar! JO, alltså när jag fått vänja mig lite så tyckte inte jag heller att det var så pjåkigt, men frågan är väl vad Danne tycker!!!!? Jag vågar inte ens fråga...
    Jag tror inte alls han tycker illa om det!
    Jag frågade hur fort hans hår växer , men det verkade inte vara viktigt. Spela roll typ, så han är nog inte missnöjd som en annan kanske (definitivt! ) skulle vara.
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Men vem kan klandra Agaton för att inte vilja klippa sig nu...

• HeddaBigBum

Nu tror jag att det är färdig-traderat inför vintern... men jag lovar inget! Räcka ut tungan Idag kom Alexis vinteroverall på posten. Den fick jag ge 98 kr för, inklusive frakt (60kr-någonting för overallen). Jättefin! Hon knallade glatt runt i den lääänge... hoppas det blir likadant när vi ska ut i snön!

• HeddaBigBum

ok... dags att organisera oss lite? Fyll på, ta bort, justera listorna. Alla förslag välkomna, men givetvis går det lika bra att sålla!

Var:
    Brf Åbylunds föreningslokal

När:
    27:e oktober
    14:30-15?

Ideér
    (nya, och sånt som redan kommit upp):
    Barnen gör sina egna Halloweenpåsar (klipp, klistra, måla, etc på bruna papperspåsar)
    Frallor med diverse pålägg
    ballonger & blåsintrument (sådana där man blåser i, så åker en pappstrut ut, och det låter)
    popcorn
    fruktsallad
    glass
    någon/några leksaker till påsen
    torkad frukt, russin, färsk frukt, etc att stoppa i påsen
    Alla, inklusive föräldrar, kommer i någon slags utstyrsel... typ hatt.
    Ta med några leksaker att dela med sig av
    Saft/Kaffe/etc

Hedda:
    Bruna påsar att "pynta"
    Glass (vilken är A's favorit, Nanny?)
    Ballonger och blåsinstrument (Lukes önskemål)

Nanny:

Mia:

Jessica:

Maria:

Marie:

Marianne:

• HeddaBigBum

Ser inget mums... var det en karl eller något ätbart? Räcka ut tungan
    Kom ihåg att bilden måste ligga på the world wide web för att du ska kunna länka. Du kan inte länka till din privata dator...

• HeddaBigBum

Nanny:
    Det var som så att igår kom ju glassbilen, och Luke fick välja. Då skulle han ju givetvis ha Kalle Anka & Pluto-glassen. Man får ungefär lika mycket glass som i en liten yoghurt, och sen är det antingen plast-Kalle-Anka med handtag, eller Pluto. Luke fick bjuda sina kompisar och alla tyckte det var lite extra kul att få äta just pga figuren antar jag. Men vi sparade Luke & Alexis "muggar" och tänkte att man kan ju fylla den med Agaton-vänlig glass till festen. Då får alla lika, fast ändå inte...

(www.hemglass.se)

• HeddaBigBum

Var det någon här som funderade på om det fanns märken som täcker fläckar på kläderna? Eller var det någon annan jag pratat med? Usch, nu börjar jag bli senil! B-vitaminer? K? A? Vad behöver jag? Fiskolja? *suck*
    Det finns i alla fall en del varianter på:
    www.inreda.com/

• HeddaBigBum

Marianova:

Mina barn vaknar ju med tuppen och har alltid gjort det. Men nu när de är lite äldre måste jag ju erkänna att jag drar mig/halsover/sover (Oskyldig who? me? what?) tills det är dags att gå upp på riktigt. Det flesta dagar går det alldeles utmärkt, tills Alexis får för sig att tvätta toaletten, osv.
    Idag vaknade jag till av golvet rörde sig. Då står mina gullungar och håller varandra i handen och hoppar (fast de kallar det dansar) i takt till musiken från pappas klockradio, som de stängt på. Och skrattar och har hur roligt som helst ihop.
    Jag sparade genast det ögonblicket i min "underbara-minnen-bank". Älskade barn!

• HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-10-10 12:39:14 följande:
    Eeehhh Hedda.... brukar ni stänga på musiken???
    Jag funderade faktiskt på om jag skulle skriva så eller inte. Jag VET att det är dialekttal... precis som att stänga på TV'n. Vissa saker (som felanvändning av han/honom, hon/henne) gör ont i mina öron, men att stänga på nåt går alldeles utmärkt!
  • HeddaBigBum

Men Mia, kom vi inte överens om att du skulle ta med dig frallorna?

Jag kommer alltså ta med de där bruna påsarna som barnen kan pynta till, men jag har inte direkt några grejer att pynta dem med. Förslag? Paljetter? Fjädrar? Diamanter? Papper?

Svar på tråden Go Fika