Inlägg från: Gruffalo |Visa alla inlägg
  • Gruffalo

Go Fika

Vilken godbit som sagt! Väntar med spänning på namnet....

Älskade ungar, Maja ´05 & Hugo ´07
  • Gruffalo

Mia eller någon annan för den delen : Har den lilla pralinen fått något namn än? *nyfiken så jag spricker*

Helt sjukt, Hugo blir 4 månader på fredag och jag är redan sjukt sugen på en till.... Förvånad

• Gruffalo

Haha, nej så snabbt blir det inte! Räcka ut tungan Snarare så att det kanske kommer vara lite längre mellan Hugo och ett eventuellt till syskon....vi får se... Jag vet ju att Stefan älskar barn men just nu tycker han att två är tillräckligt, kan bero på Majas trots! Jag har nog lite samma känsla av att man blir lite vemodig. Vill liksom inte tänka att det är sista gången med bebis....

Mia: Superfint namn! Glad Skönt att allt fungerar så bra också.

• Gruffalo

Åh, shit vad häftigt! Ok, nu gillar ju jag ormar men tänk om det hade varit spindlar...*uuuh, darrar* Snacka om ett kul och smart sätt att kolla stresshanteringen!

Maja är vaken och leker som en tok, mmmm hon har sett snön och vill ut.....tänkte på hur det var innan barnen men så kom jag på att jag alltid varit morgonpigg. Räcka ut tungan

• Gruffalo

Hej hopp galopp...

Har inte surfat så mycket de sista dagarna men nu är jag tillbaka.

Hade namnfest/kick-off för Hugo igår och det var mycket lyckat. Vi höll till på Mittpunkten i Västerhaninge och hade en som sjöng, diktläsning, presentation av fadder osv. Det tråkiga var att min släkt lös med sin frånvaro, bara min mamma och moster kom. Kändes lite trist men vi hade i alla fall väldigt trevligt och han mingla med alla. Barnen hade skitkul och röjde som bara den. Hade dekorerat med småbilar som barnen (och vuxna) fick ta med sig hem. Hade först tänkt mig löv men fick skrota den idén, finns ju inga löv kvar! Bilder kommer snart!

I fredags var jag på bvc för 4 månders kollen...eeeh, Hugo väger 8,4 kg och är 67 cm lång var ska detta sluta...*suck* Han är ju ingen bebis längre...
    När jag hämtade Maja fick jag direkt veta att hon hade bitit sig i tungan när hon hoppade från ett bord som står ute. Det var tydligen rätt så dramatiskt först för blodet sprutade och dom visste inte varifrån det kom men sen visade det sig att det "bara" var tungan. Skönt att dom berättar så man inte får en chock när man ser den nersölade overallen!

Marie: Angående Dagis och dagmammadilemmat så hade jag nog valt att ha dom på samma ställe, dvs dagis. Men det beror på att jag är rätt bekväm av mig!

Hedda: Hmmm, kan man beställa sushicatering av er? Räcka ut tungan *såååå sugen*

• Gruffalo

Hehe, japp här finns det ren vispgrädde!

Åh, måste bara få berätta att Hugo har sovit hela nätterna nu i fem dagar! *hurra* Ok, det var inte jobbigt innan heller för han åt bara en gång på natten....

• Gruffalo

Marie: Lycka till på intervjun! Vi håller tummarna...Glad

Åh, Maja är så trosig just nu men hon är rätt kul också eller vad sägs om följande dialog?

Maja: Mamma, jag är vaken!
    Jag: Vad bra kom in och mys med mig.
    Maja: Nä, du ska komma hit för det bestämmer JAG!

Senare vid påklädningen (ytterkläder)....
    Jag: Nu ska vi klä på oss och gå ut.
    Maja: "är helt tyst och tittar inte ens på mig"
    Jag (muntert): Vi ska ju åka till dagis och träffa alla kompisarna...
    Maja: Långben är inte där!
    Jag: Nä, men Simon och Liam!
    Maja: Jag ska BARA lägga pussel först
    pussel med 20 bitar läggs....Räcka ut tungan
    Maja: Men jag behöver inte overallen
    Jag: Jo, och galonisar
    Maja: Nähä!
    Jag: Men då kan vi ju inte gå ut?
    Maja lägger sig på golvet och stampar med tårna i golvet.
    Maja: Ok, nu vill jag klä på mig..... Är du glad mamma?

*aaaarrrrgggh* Samma visa varje morgon med ytterkläderna! *suck* Säg att ni har det liknande tack...

• Gruffalo

Åh, tack för tipset! Är på jakt efter söta men billiga set för den obligatoriska julbilden! Känns liiite surt att bränna 198:- (H&M) på ett liknande set liksom....

• Gruffalo

Nä, vaddå gnälligt barn? Maja lyssnar inte och sen vrålar hon om hon inte får som hon vill. Lägg till hennes, jag måste och gnället är ett faktum när det inte blir som hon vill. Meeen sen kan det vara rätt kul också.... Maja sa till Stefan på skarpen tidigare i veckan: -Lägg i från dig den jävla fjärrkontrollen pappa! Du får inte spola nu, jag måste se djungelboken! Hmmm, undrar just vad experterna säger om det....

Hade varit mysigt med stallfoton men jag är tyvärr bokad. Vi har granresning i området och som medlem i trivselgruppen så måste jag vara med och servera glögg....yihaaa!

• Gruffalo

Hej vänner!

Det e mycket nu....shopping, fika, pyssel, lek osv, ja ni vet ju...Räcka ut tungan

Underbara bilder på alla små och stora underverk! *myser* Jag älskar julen!

Maria: Fy f*n rent ut sagt, ni har det tufft alltså. du ska veta att jag tänker på er. Såg du Maja på gruppbilden på dagis, ingen vidare kul med tungan nästan upp i näsan och kollar upp i taket...*suck* Som tur var så är porträttbilder kanonfina.

• Gruffalo

Åh, vilka vackra bilder!

Stackars Luke! Precis som Mia skrev så ska ni anmäla skadan till ert försäkringsbolag i vilket fall för det kan ju visa sig en skada på tänderna senare i livet. En bra regel är att blöder det runt tänderna så ska man alltid anmäla det! Hoppas att han är bättre idag?

• Gruffalo

*argh* Julshoppingen i Haninge C idag var en mardröm. Hugo var superkinkig och ville inte sova, ville bara bli buren! Räcka ut tungan Dessutom så när man la ner honom en minut för att typ betala något så kändes det som om alla kollade snett på en. Fick i alla fall det mesta köpt.

Julen firar vi med Stefans familj i Tungelsta samt min mamma och bror, vi blir 16 personer och en katt! *puh* Tur att det "bara" är barnen som får julklappar!!!

Lussefirandet på Majas dagis igår var supermysigt. Vi fick se när barnen pysslade samt när dom hade sångstund och sen fikade vi. Dock fick vi punktering på bilen på morgonen så det var en rätt intressant dag vill jag lova. Svärfar skjutsade Maja och mig till dagis på morgonen, Hugo sov i vagnen hos min vän och granne. När själva lussefirandet var på eftermiddagen så var hon barnvakt igen eftersom han ändå sov och det var väldigt skönt för det var tjockt med barn och föräldrar på dagiset! Majas höjdpunkt var att vi åkte buss hem, tack kära granne för lånet av busskortet!

fairymi skrev 2007-12-14 10:50:01 följande:
    Wilmer har dessutom fått plats hos Cornelias dagmamma. Känns som om jag blev ett ton lättare om hjärtat.
    Åh, vad skönt!
  • Gruffalo

Mia: Det e lugnt...vi kan toppa det! Räcka ut tungan Vi har satt upp en matgrej för fåglarna och sitter och kollar med kikare (jag och Stefan alltså). Vi var i extas när vi fick syn på ett gäng domherrar....sen kollade vi på varandra och sa typ så här: - Tänk om vi hade vetat att vi skulle bete oss så här för typ 6 år sedan, då skulle vi gapskrattat! Shit värsta pensionärsvarningen liksom, och ja vi har en fågelbok också!!!!!!

Maja är hemma med lite feber men hon studsar runt som vanligt. Nya idolen på tv är Tarzan så det fungerar ganska bra. Tack gode gud för Disney Channel! Räcka ut tungan
    Igår gjorde Maja sin första (!) ordentliga vurpa. Vi hade väntat på det ganska länge nu men i alla fall. Hon sitter med fötterna på sitsen till sin Tripp-trapp stol och rumpan på ryggstödet. Hon måttade fel och rumpan hamnade för långt ut och hon föll rakt ner i golvet med huvudet före! Gråter Det gick ganska bra men det blev en del tårar och en rejäl bula. Känns skönt att det var parketten och inte klinkersgolvet hon föll i. Skruttan....

Svärfar var här och passade sjuklingen som inte är så sjuk medans jag var på bvc med Hugo för vaccination och 5-månaders koll. Shit, håll i er....han väger NIO kilo nu!!! *gulp*

• Gruffalo

Mia: Nej, vi har faktiskt inte köpt boken....har typ fått den som arvegods för "hundra" år sedan...hehe

Maria: Mmm, det låter som en bra idé...att ge till Mia istället! Har en kul historia att berätta angående ge vidare kläder men vi får ta det när vi ses....hihi, nätet har öron....

• Gruffalo

Mia: Jag köpte lite olika godisar och la i en korg lagom till dom skulle ha planeringsmöte för ca en vecka sedan, det var mycket uppskattat! På så sätt fick all personal ta del av godsakerna...

• Gruffalo

Jag vill också passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL!

Svar på tråden Go Fika