Inlägg från: JessicaåIda |Visa alla inlägg
  • JessicaåIda

Go Fika

Pelles hela släkt säljer ju grejjorna vilket gör att vi alltid har dem hemma.

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Vilken rocker & han håller takten bättre än jag Glad

Fragglerock skrev 2007-10-30 10:31:58 följande:
    Kolla in den här pippin... själv gillar jag ju inte BSB men nån ska väl göra det och den här pippin gör onekligen det!

birdloversonly.blogspot.com/2007/09/may-i-hav...
    Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge.....

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Jag sätter 50:- på att det blir ett barn, född i november & över 2000gram/45 cm längdRäcka ut tungan

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

.... eller en kattunge....

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

H*n kommer när h*n kommer...... eller när h*n tvingas ut.

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Öööhhh.... får de plats i vagnen nu för tiden? Jag menar, de är ju nästan tonåringar nuRäcka ut tungan

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Det värsta?? Makaroner??Fundersam

Fragglerock skrev 2007-11-13 09:17:33 följande:
    Jag tänkte bara hela tiden "det värsta det kan vara är kalla, kokta makaroner!" Det rabblade jag om och om igen i skallen!
    Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Var på 6-månaders kontrollen med Elsa... 66 cm lång & 6930g
    Vad har du i tuttarna?? Grädde??

Marianova skrev 2007-11-18 10:25:27 följande:
     I fredags var jag på bvc för 4 månders kollen...eeeh, Hugo väger 8,4 kg och är 67 cm lång var ska detta sluta...*suck* Han är ju ingen bebis längre...
    Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Mia, jag hittade lite info kring hur det kan underlätta på sjukvårdsrådgivningens hemsida.

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=23032&Preview=

Ett utdrag ur artikeln:
    Besvären brukar upphöra ganska snart efter barnets födelse och de flesta är bra igen efter ungefär tre månader. Men det är viktigt att fortsätta med de råd som man följde under graviditeten. Om man belastar bäckenet fel under läkningsperioden kan det störa läkningen och göra att besvären blir långdragna. Man ska till exempel undvika att lyfta barnvagnsinsatser och bära äldre syskon på höften den första tiden. En del kvinnor kan ha problem ända upp till något år efter förlossningen med vissa rörelser.

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Ida hade  besök av två herrar i söndags. Efteråt konstaterades att någon hade ritat på hallspegeln med kritor....

- Ida vem har ritat på spegeln?
    - Det var Luke.
    - Luke?
    - Det var jag.
    - Varför ritatde du på spegeln?
    - Det var Agaton
    - Agaton? Men du sa ju att det var du eller Luke?
    - Nähä..... det var någonFundersam

Ehhhh..... de lär sig tidigt att skylla på varandra. Hur är det med det där nu för tiden... om alla skyller på alla så kan ingen åka fast eller??Räcka ut tungan

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

-10, torr kyla, snö & sol. Kallt men inte kallt.  Kan det bli mer perfekt vinterväder? Helt ljuvligt.  Attans vad jag saknar norrland sådana här gånger.

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Det är jätteviktigt att anmäla tandskadorna till försäkrningsbolaget. Min syrra slog sig på gräsmattan?? (säkert en hemlig sten någonstans) & fick ingen emalj på två permanenta tänder....... men nu är de himla fina.

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

Gav Idas 3 fröknar varsitt vackert doftljus(större blockljus) med en vacker knytning runt. Var mkt uppskattat.

Vi är sjuuuuka. Hosta, förkylning & ont i knoppen. Ida grät för att det gjorde sååå ont när hon hostade & för att det gjorde ont -"därinne" å pekade på huvudet. Gråter
    Måste handla isglass imorgon för halsonten..... alvedon knaprar vi som smågotta. Ska det aldrig ge sig? Fundersam
    Aaarrww, varför just nu.... vi hade ju tänkt åka på lördagmorgon(läs fredagnatt)

Att tro är att icke veta
  • JessicaåIda

hejlis: Kanske var vi som lämnade över lite baciller i måndags........Fundersam

Att tro är att icke veta
Svar på tråden Go Fika