Go Fika
På tal om något helt annat, så var Luke sjuk hos mormor och morfar
.
Mormor och morfar har ingen dusch, och eftersom båda barnen hatar att duscha (läskigt? vad vet jag...) så får vi ha en badbalja på golvet inne i duschen. Där satt de och helt plötsligt skiter Alexis i vattnet.
Jag sliter upp Luke, så fort jag ser vad hon är på G att göra.
Han tvättas av och ställer sig utanför duschen. Då börjar han klaga på att han har ont i magen. Han vill ha mediciiiiiin.
Medicin? Mitt barn? VILJA ha? Ja, då mår han verkligen inte bra...
Han går bort till toan och spyr.
Och i duschen sitter Alexis i bajsvatten och plaskar och skvätter hur jävla glatt som helst.
NEEJ! Alexis!!! Åååhh!!!
Lagom kaosigt liksom.
Hur som helst är Luke så JÄVLA duktigt när han behöver spy. Min stora lilla kämpe. Han säger till att han behöver spy och går och gör det i toaletten.
Vid sådana tillfället inser jag att han verkligen inte är någon -liten kille- längre. Inte för att man är dålig eller något om man inte spyr på toaletten, men det underlättar ju. Slipper skrubba mattor liksom...
Men på morgonen ville han ha välling som vanligt, på väldigt tom mage då, och jag lär mig aldrig. Varför ge ungen en halv liter välling liksom? Men det gjorde jag. Så den kom ju upp lika snabbt som han andades in den. Det luktade ju inte ens spy utan nyblandad välling och jag tror inte Luke mådde illa ens. Magen pallade inte bara.
Hur som helst så sover vi i våningssäng hos mina föräldrar. Lite varstans. Nu råkade Dino ligga uppe och jag nere med Luke, och Alexis i Jr-sängen. När vällingen kommer up skriker jag väl till, eller något, och Dino far upp som ett skott. Kliver ner med sådan kraft att översta steget på stegen gå sönder, han tappar balansen och grabbar tag i sido-skyddet på överslafen. Det går sönder. Sen ramlar han ner och slår sig på diverse möbler på vägen ner (det är ett trångt rum).
Alexis vaknar, Luke är redan ledsen pga all välling som kommit upp.
Då kan vi snacka kaos! Två ILLVRÅLANDES ungar, en pappa som ligger och gnyr på golvet och en mamma som försöker lugna ner Luke "det gör inget" och samtidigt kolla om pappa är ok "ARE YOU OK???!!".
Vi borde kanske döpa om oss till familjen Kaos? ![]()