• Snova

Roliga gatunamn?

Sitter och klurar på roliga/äckliga/konstiga gatunamn. Kommer bara på tre: Igeldammsgatan, Ankdammsgatan och Garvargatan som ju måste vara det roligaste. Den var torr...

Fyll på den som vill!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-25 20:14:05:
    Haha, mina exempel är ju supertrista i jämförelse med alla svar!

Vill bara ha riktiga namn på gator, alltså inga smeknamn!

• Svar på tråden Roliga gatunamn?
  • summit

I älven(Ljusnan) våran så är de mycke båtar som åker... så de finns en vik som dom kallar knullvika

♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • Joppis81
    summit skrev 2007-09-25 16:18:50 följande:
    Hahaha den där va ju bäst ju...hmm nu sitter ja här å tänker på alla gater oxå
    Tss, ja den är bra!
    Har garvat åt den många gånger när vi åkt förbi där och sambon hade kul åt den vägen, det var där han körde halkbanan.
    Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • vinylblomma

Kattpiskaregränd i Kristinestad (Finland)

• Thats me

ÄLSKEBO.. ligger utanför bodafors -s- finns en som servar symaskiner där -s- min symaskin har varit på besök där Skrattande

Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
  • Schnauser
    annca skrev 2007-09-25 16:19:12 följande:
    I Norrköping finns Snippvägen... Kanske skulle överväga att byta namn iom det nyapåhittade ordet för..  ja ni vet vad! Snoppetorp ligger inte sååå långt från Norrköping, nämligen i SkänningeOch Bockstigen finns i Täby.
    Ha, ha! Gick på Snippvägen senast igår och flinade lite åt namnet.
    Cibi condimentum fames
  • Samba 123

Inget gatunamn men ett by namn : Kåtilla ligger i Älvdalens kommun i Dalarna

Svar på tråden Roliga gatunamn?