• Tant Groda

arbetsterapeut!?!

Jag har en massa frågor om hur det är att jobba som arbetsterapeut, utbildning och allt annat som har med det jobbet att göra!

var nämlingen så att när jag var på massage idag så kom vi in och pratade om vad jag ville göra med min friskvårdskonsulentutb och jag sa att jag vill jobba med att att förebygga sjukskrivningar på arbetsplatser samt vara en stöttpelare för sjukskrivna så att de kan komma tillbaka till arbete på ett smidigt och effektivt sätt!
    massören undrade då varför jag inte läste till arbetsteraeut och jag har inte ens tänkt den tanken....så berätta nu ALLT ni vet och kan så kanske jag kommer in på rätt spår när det gäller utb.!!!

• Svar på tråden arbetsterapeut!?!
  • Malounis

Jag har också funderingar på att bli Arbetsterapeut så jag är nyfiken jag med!

• Tant Groda

Då får vi hoppas att det är någon på detta forum som vill berätta allt de vet om just detta...
    för vi vill ju veta ALLT, eller hur??

• Gummiz

haha looking rather dead in here....alla vill veta ingen svarar

puFFFFFFFFF

puuufff

och en liten puff till....

ingen som vill öppna sig lite och berätta om detta?

• Tant Groda

Oj vi är då många som vill veta!

det enda jag vet är att utb är treårig på högskola och tror nästan att den finns i staden där jag bor, och lönen skulle ligga som ssk (stor nackdel)

finns här ingen Arbetsterapeut?

• Gummiz

hahahha still looking rather deadish here

vi får invänta svar till senare om ngn vill svara

• Tant Groda

vi får göra det!
    annars får vi själva leta upp info och dela med oss till oss andra som vill utbilda oss inom detta....

men någon snäll själ borde det ju finnas på detta forum...
    vi ¨får hjälpas åt att puffa upp tråden så att folk ser den!

• Gummiz

hahah det kommer sluta med att vi får utbilda varandra!så efter ett tag råkade vi bli färdigutbildade, av bara farten

and noooooboby saw it coming=)

puuuuuuufff

ingen som vill hjälpa oss?

• korthår

När jag tänker på en arbetsterapeut tänker jag på en kvinna med en toasits i handen på väg någonstans. Det är i alla fall vad jag har sett men yrket innebär säkert något mer. No offense. Ville själv bli det en gång i tiden men valde syrra istället.

Svar på tråden arbetsterapeut!?!