• Tant Groda

arbetsterapeut!?!

Jag har en massa frågor om hur det är att jobba som arbetsterapeut, utbildning och allt annat som har med det jobbet att göra!

var nämlingen så att när jag var på massage idag så kom vi in och pratade om vad jag ville göra med min friskvårdskonsulentutb och jag sa att jag vill jobba med att att förebygga sjukskrivningar på arbetsplatser samt vara en stöttpelare för sjukskrivna så att de kan komma tillbaka till arbete på ett smidigt och effektivt sätt!
    massören undrade då varför jag inte läste till arbetsteraeut och jag har inte ens tänkt den tanken....så berätta nu ALLT ni vet och kan så kanske jag kommer in på rätt spår när det gäller utb.!!!

• Svar på tråden arbetsterapeut!?!
  • Jessica B

Jag jobbar som arbetsterapeut

• Jessica B

Vad vill ni veta?
    Jessica B skrev 2007-09-27 20:34:18 följande:

Jag jobbar som arbetsterapeut
    Vad vill ni veta?
  • Tant Groda

jag vill veta allt!

utb, hur den går till, lön, hur det känns som färdig...hmm ja allt som kan vara värt att veta

för och nackdelar!!

• Jessica B

Ok..
    Det var några år sedan jag gick, vart klar januari -01 (Gick på Karolinska i Sthlm). 3 år, som iaf då inte för min del var så jobbiga. Heltid, visst, men inte mer. Vet att at-utb också numera finns som distansutbildning också, i Örebro och Boden tror jag.. Vi har många av de studenterna hos oss på praktik.
    Praktik i t4, t5 och t6, Linköping har annan indelning, så bäst är att kolla med varje skola hur de har.
    Man läser anatomi, lite pedagogik och arbetsterapi så klart.
    krasst sett är man inte färdig när man har pluggat klart, för man får den teoretiska bakgrunden, men sedan att gå ut o möta folk som är sjuka/skadade på olika sätt är en helt annan sak. Så man ska se till att första arbetsplatsen är van att anställa nyexade så man får bra introduktion.