• amnai

Internatskola?

Internatskola för så små barn. 7-9 år, är ganska ovanligt. De enda jag träffat på som skicakde sina barn på internat var just engelsmän, deras 6-åring var på internat i England då de själva bodde i Brasilien - där det finns bra engelska skolor! Hemskt.

Internat för större barn, från 13 år, tror jag funkar utmärkt. Beroende på barn och hur skolan är.

• amnai

Jag vet inte, kände dem inte så bra, och barnen träfade man ju aldrig - de var ju i England! Jag kan inte ens tänka tanken att lämna ett barn som inte ens är tonåring på internatskola, de behöver verkligen sina föräldrar. Finns ingen annan variant, att de kan bo med en släkting och fortsätta på sin vanliga skola? Eller, internat i Kina/Hongkong? (jag vet ju att vissa engelsmän gillar internat från en tidig ålder)

Har en nära vän som gick på Sigtuna, hon är från Sigtuna, men gick som dag-elev som det kallas. Hon kände såklart många som bodde på internatet, och hon berättade att de verkade glada utåt, men att många saknade sina familjer oerhört, att de tyckte det var ensamt och svårt att bo på internat.

Svar på tråden Internatskola?