• TRIICANA

bygga katthage?!

vad bör man tänka på om man ska bygga en "katthage" för katterna som man kan ha utomhus. jag vill ha ett hus där dom kan gå in när dom behöver under vintertid och sommartid.. hur
    ska man bygga? vad ska man göra? tänka på? osv? någon som har katterna ute dyngnet runt? hur ska man bete sig?!

• Svar på tråden bygga katthage?!
  • Oktober Längtan

Varför ska man ha katter egentligen om dom ska vara ute på heltid? Trodde hela grejen med katt var att de var till för sällskap.

• jonnysbrud

du kan få inspiration om du söker på kattpensionat, där kan du få lite tips på hur du kan göra med hjälp av deras bilder.

• MaineCat

Isolerad koja ellee lekstuga med skiljevägg så katten slipper drag google kan ge beskrivning. Tänk på att dra in nätet även på marken, katter kan gräva.

Sedan anser jag inte att en katt ska vistas där alltid året om, utan ses som en sommarstuga dagtid och tillfällig bostad.

• LuMa
    Oktober Längtan skrev 2007-09-26 00:01:31 följande:
    Varför ska man ha katter egentligen om dom ska vara ute på heltid? Trodde hela grejen med katt var att de var till för sällskap.
    Grejen med våra katter är att dom är både sällskap och arbetsdjur, dom håller musbeståndet i chack.

TS:
    Dom vill gärna ha nåt att klättra på, ett avsågat träd som får rum i rastgården eller nåt.
    Katter gillar att sitta högt och titta omkring sej.
  • Två paddlar och en svans

Varför inte bara släppa ut dem och låta dem komma in när de vill? Om ni inte vill ha dem i huset så kan de ju få komma in någon annanstans. Katter mår bäst om de får slippa vara i bur.

• ligo

Varför ska du ha katterna ute dygnet runt?

//L

• ligo

Nja asså.. det är ju det jag undrar.. därav min fråga?
    //Linda

Svar på tråden bygga katthage?!