• Anonym

Larver!!

Hej alla!

Nu är det så att jag inte vet vad jag ska göra,
    Det skedde nu senast i morse, att jag skulle ta en tröja ur min garderob och fick syn på ett "larv-liknande" djur, den har brun/rostfärgat hårt skal med ränder, och böjd kropp. 6 ben (eller fler minns ej) den är ca 1cm lång.

En vän till mig hade hittat samma "larv" fast i sin sophink.
    Jag har 2 ggr innan sett dessa kryp och då städat mitt hem KLINISKT rent, jag har en ren och fräsh lägenhet så V A D beror det på? Vad är det för något? Hur blir jag av med dom? Är det jag som är äcklig..?

Någon som känner igen beskrivningen..?
    vet att det kanske inte är rätt forum men jag tycker det är pinsamt..

• Svar på tråden Larver!!
  • Julias mamma

Av trådens plats att döma trodde jag att du hade hittat larverna på en -kroppslig- plats...och tur var väl att det inte var fallet...

• Anonym

förlåt vill bara vara anonym då jag känner mig ofräsch..
    Hoppas ni har överseende med det..

• Ireth Elanessë

Kika in på anticimex sida och kolla om det finns någon bild på dina gäster där. Man kan hitta både det ena och andra i sitt hem oavsett om man har det rent och fräscht.

• Mesangium

Kan inte djuret ha följt med in från trädgården med en tröja eller "flugit" in genom fönstret?

Hur kliniskt rent man än har det så kan ju naturen tränga sig på ibland. Skulle knappast tro att det är något djur som tänkt bo där i längden. =)

• cloudberry79

Är det larver eller har den ben? (larver har inga ben ) Jag skulle gissa på silverfiskar, svinäckliga små djur är vad de är.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Anonym

Jag har sällan fönstret öppet..
    Jag har inte sett några hål på kläderna men.. det känns inte så kul om nån besökare skulle få syn på en sådan sak!

• Anonym

nejnej inte silverfiskar, dom här är mer bronsfärgade? Med små små ränder vågrätt längst kroppen.
    samt inte lika kvicka som silverfiskar!

• Mesangium
    cloudberry79 skrev 2007-09-26 09:10:21 följande:
    Är det larver eller har den ben? (larver har inga ben ) Jag skulle gissa på silverfiskar, svinäckliga små djur är vad de är.
    Larver kan visst det ha ben! Heheheheh...

www.dardel.se/images/skulptur/larv_ram.jpg
  • cloudberry79

På anticimex hemsida finns något som heter problemlösaren, där man kan titta på lite olika skadedjur

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Pysselgalningen

Det är pälsängrar, garanterat...

Svar på tråden Larver!!