• Micke Geting

ACE försäkring

Hej.

ACE har ju en del personföräkringar.
    Dom har en barnförsäkring för 75:- i månaden, en för 2 eller flera syskon för 120:- månaden för alla barnen och en vuxen för 79:- månaden eller 150:- för båda dom vuxna i hushållet.

Som jag fattat det kan man endera använda denna som den enda försäkringen, eller ha dessa som tilläggsföräskringar.

Vi har Trygg Hansas barnförsäkring, men funderar på att ta denna som ett tillägg.

Någon som har erfarenhet av ACE´s försäkringar? Bra, dåliga?

Är ju ett amerikanskt bolag men ska tydligen vara bland världens största försäkringsbolag och har kontor i Sverige också.

• Svar på tråden ACE försäkring
  • Juni78
    Vi har försäkringen...men om den är bra vet jag faktiskt inteGenerad
  • Micke Geting

Juni: Har Ni för hela familjen, barn eller bara vuxna?

• Tindra Maria Rosanna

Jag har sålt deras försäkringar. tänk på att det är en olycksfallsförsäkring i första hand och inte en sjukförsäkring.
    Jag tycker den är bra och har den själv till min dotter,

• Micke Geting

Som jag tolkade det får man i alla fall ersättning för vård på sjukhus och i hemmet även vid sjukdom.

• Micke Geting

Vi har ju redan trygg Hansa dessutom, så om vi tecknar denna är det som ett komplement helt enkelt.

• Öland2barnsmor

har trygg-hansa aldrig varit några problem ,
    när det hänt något
    för det har det .. nyfödd hamnade på neo 3 dagar .. alla i familjen försäkrade .+ icas försäkring 150/mån

• Tindra Maria Rosanna

Jo du får ersättning för det.
    Men behåll din trygg hansa försäkring Och ha ACE just som ett tillägg, ACE täcker ju vid diagnos cancer och tandskador som andra försäkringar inte gör. Och dessutom så får du ju ut från båda bolagen om det skulle hända något.

• Micke Geting

Jag har tecknat den till mig själv nu och kommer säkert ta den till grabben också.
    Är ju småpengar det handlar om.

Svar på tråden ACE försäkring