• Micke Geting

ACE försäkring

Hej.

ACE har ju en del personföräkringar.
    Dom har en barnförsäkring för 75:- i månaden, en för 2 eller flera syskon för 120:- månaden för alla barnen och en vuxen för 79:- månaden eller 150:- för båda dom vuxna i hushållet.

Som jag fattat det kan man endera använda denna som den enda försäkringen, eller ha dessa som tilläggsföräskringar.

Vi har Trygg Hansas barnförsäkring, men funderar på att ta denna som ett tillägg.

Någon som har erfarenhet av ACE´s försäkringar? Bra, dåliga?

Är ju ett amerikanskt bolag men ska tydligen vara bland världens största försäkringsbolag och har kontor i Sverige också.

• Svar på tråden ACE försäkring
  • Alicia05sMamma

Jag har jobbat med person försäkringar i 5 år & har haft en del med ace att göra

Jag skulle aldrig persnoligen ta en försäkring där.

Ts: Varför ska du teckna den hos ace när du har en heltäckande försäkring hos Th ?

Hos Ace har man bara en olycksfalls förs inget mer. Dom har gått ut stenhårt för detta med cancer, MEN det ersätter även Th och säkert många andra stora bolag. Så det är inget unikum för Ace.

Jag har pratat med många många kunder som varit fly förbannade efter att man pratat med dom och informerat om vad Ace igentligen täcker.

Har pratat med många som fått information om att den är tex. likvärdig Th barnförsäkring vilket den inte är på långa vägar.

Ace har varit i blåsväder ofta & har bytt namn många ggr. Jag gillar inte bolag som lurar till sig kunder & ger en felaktig info om vad den täcker.

Så nää Ace är inget bolag jag rekomenderar. Det lilla dom erbjuder har du redan i din försäkring på Th.

Sedan har dom väldigt konstiga villkor.

Jag höll på att ramla utav min stol när jag var på mitt dåvarande jobb, när jag läste igenom deras villkor.

Som ett exempel:

Råkar ett barns föräldrar ut för en allvarlig bilolycka och avlider, så måste barnet självt ha varit med i själva olyckan för att få ut ersättning.

Är det logiskt ??

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Tindra Maria Rosanna

Vad bra. Hoppas då bara att du inte kommer behöva använda dig av den.

• Majsan70

Vår erfarenhet är att ACE snackar en massa goja. Vi sa upp den försäkringen efter att de vägrat oss ersättning. När vi sen tittade närmare på dem via konsumentverket så insåg vi att de hade hur många anmälningar som helst på sig för att just bryta avtalen.

• Alicia05sMamma
    Majsan70 skrev 2007-10-01 13:32:42 följande:
    Vår erfarenhet är att ACE snackar en massa goja. Vi sa upp den försäkringen efter att de vägrat oss ersättning. När vi sen tittade närmare på dem via konsumentverket så insåg vi att de hade hur många anmälningar som helst på sig för att just bryta avtalen.
    Tråkigt att även ni blev drabbad. Har som sagt haft många kunder som råkat ut för detta bla. vilket är bedrövligt. Man lurar inte folk så som dom gör.
  • Majsan70
    Alicia05sMamma skrev 2007-10-01 13:34:22 följande:
    Tråkigt att även ni blev drabbad. Har som sagt haft många kunder som råkat ut för detta bla. vilket är bedrövligt. Man lurar inte folk så som dom gör.
    Tja, vi är ju en erfarenhet rikare i dag i allafall. Vi klarade oss bra ändå tack vare en bra försäkring hos TH. Men det var verkligen bortkastade pengar.
  • Alicia05sMamma
    Majsan70 skrev 2007-10-01 13:41:13 följande:
    Tja, vi är ju en erfarenhet rikare i dag i allafall. Vi klarade oss bra ändå tack vare en bra försäkring hos TH. Men det var verkligen bortkastade pengar.
    Ja ni hade ju tur så, men sånt ska ändå inte få förekomma.
  • Majsan70
    Alicia05sMamma skrev 2007-10-01 14:01:34 följande:
    Ja ni hade ju tur så, men sånt ska ändå inte få förekomma.
    Nope, men vi är lite nöjda ändå eftersom de ändrade en del i villkoren efter vår diskussion med dem.

Det allra mest irriterande i deras fall var att vi trots både muntlig o skriftlig uppsägning, fick påminnelser på fakturorna vi inte längre behövde betala.
  • Alicia05sMamma
    Majsan70 skrev 2007-10-01 14:03:25 följande:
    Nope, men vi är lite nöjda ändå eftersom de ändrade en del i villkoren efter vår diskussion med dem. Det allra mest irriterande i deras fall var att vi trots både muntlig o skriftlig uppsägning, fick påminnelser på fakturorna vi inte längre behövde betala.
    Har hört en del om det. Har fått hjälpa många kunder med uppsägning mot Ace, tyvärr får man väl säga.
  • Majsan70
    Alicia05sMamma skrev 2007-10-01 14:05:34 följande:
    Har hört en del om det. Har fått hjälpa många kunder med uppsägning mot Ace, tyvärr får man väl säga.
    SKANDAL att såna lurendrejare alltjämnt får fortsätta sin verksamhet.
  • Alicia05sMamma
    Majsan70 skrev 2007-10-01 14:06:35 följande:
    SKANDAL att såna lurendrejare alltjämnt får fortsätta sin verksamhet.
    Ja minst sagt. Det dom har kommit undan med bla. är att dom bytt namn på bolaget åtskilliga ggr när sånt här har inträffat.

Förstår inte varför dom inte jämnar bygget med backen efter alla anmälningar dom fått emot sig. Dom sköter ju sig bevisligen inte & är heller inte ärliga.
  • Micke Geting

Låter ju oroväckande, men jag kan inte hitta något som styrker Era påståenden.

Jag tyckte bara det verkade som att detta var en bra tilläggsföräskirngen. Låg premie, men ända rätt omfattande.

Har faktiskt svårt att tro att några skojare kan hålla till på den svenska marknaden med all insyn och kontroll vi har.

Nåväl, man får väl ta sig en funderare till då.

• Alicia05sMamma
    Micke Geting skrev 2007-10-02 08:34:12 följande:
    Låter ju oroväckande, men jag kan inte hitta något som styrker Era påståenden.Jag tyckte bara det verkade som att detta var en bra tilläggsföräskirngen. Låg premie, men ända rätt omfattande.Har faktiskt svårt att tro att några skojare kan hålla till på den svenska marknaden med all insyn och kontroll vi har.Nåväl, man får väl ta sig en funderare till då.
    Klart du får tro vad du vill. Jag vet dock som sagt en hel del om dem då jag jobbat med personförsäkringar som handläggare i 5 år. Jag skulle inte lägga 1 krona heller i det företaget.

Dom har fått många många anmälningar mot sig och har även bytt namn på företaget ett flertal ggr för att kunna fortsätta. Det om ngt säger väl en hel del
  • Moparwoman

NEJ NEJ NEJ
    Vad ni än gör teckna inte ACE!

Min syster har varit i blåsväder med dom nu under en längre tid.. och de är verkligen skit. Hon har fått en tjej på Länsförsäkringar att hjälpa henne strida mot ACE!

Spelar ingen roll vad barnen råkat ut för så får de inte ut någonting! De går knappt att få tag på heller..

• Alicia05sMamma
    Moparwoman skrev 2007-10-02 09:17:30 följande:
    NEJ NEJ NEJVad ni än gör teckna inte ACE!Min syster har varit i blåsväder med dom nu under en längre tid.. och de är verkligen skit. Hon har fått en tjej på Länsförsäkringar att hjälpa henne strida mot ACE!Spelar ingen roll vad barnen råkat ut för så får de inte ut någonting! De går knappt att få tag på heller..
    Sedär.. Ännu en försäkringstagare i kläm. Det är fasen i mig skandalöst.

Moparwoman: Hoppas det ordnar sig för din syster & att dom inte ställt till det helt för henne.
  • Micke Geting

Min uppfattning är att samtliga försäkringsbolag har sin skörd av missnöjda kunder.

Nåväl, jag tänker avvakta med ACE och försöka läsa mig på mer om bolaget först.
    Verkar bra, men era uppgifter gör ju att man vill kolla upp dem först.

• Moparwoman

Alicias mamma: Tack! Det hoppas vi med!

en av hennes döttrar slant i duschen och krossade knät.. får inte ut en krona..

den andra var med om en bilolycka och var tvungen att steloperera nacken.. får inte heller ut något, eftersom det ska täckas av förarens försäkring. Det verkar som att det spelar ingen roll vad som händer så slinker de undan!

• Alicia05sMamma
    Micke Geting skrev 2007-10-02 13:14:32 följande:
    Min uppfattning är att samtliga försäkringsbolag har sin skörd av missnöjda kunder.Nåväl, jag tänker avvakta med ACE och försöka läsa mig på mer om bolaget först.Verkar bra, men era uppgifter gör ju att man vill kolla upp dem först.
    Det är klart det finns det. Men som sagt jag har jobbat med försäkringar & vet precis vad detta företag går för.

För er skull så hoppas jag att ni inte råkar ut för några tråkigheter.

Bara en fråga. Har du läst deras villkor ?
  • Micke Geting

Ja, jag har läst villkoren och för en gångs skull var det bara en sida och lättläst. ;)

• AnnBrittS

Min erfarenhet av försäkringar är nog att de är alla av samma sort.
    Har en funktionshindrad tjej på 11 år och det är inget bolag som försäkrar henne fullt ut.En taskig försäkring som är svindyr med en massa paranteser .
    Dessa barn och vuxna som inte är inom "ramen" har fruktansvärt svårt att få en vettig försäkring de som behöver den mer än någon annan.

Svar på tråden ACE försäkring