~~~~ BIM V. 43 ~~~~
Hahaha sökte precis på svampinfektion här på famlijeliv (skulle försöka hitta tips på bra behandling) och ser att några har skrivit det som ett första tecken på graviditet
Snacka om att sätta griller i huvudet på mig.
Hahaha sökte precis på svampinfektion här på famlijeliv (skulle försöka hitta tips på bra behandling) och ser att några har skrivit det som ett första tecken på graviditet
Snacka om att sätta griller i huvudet på mig.
Åh smyg underbart. Du har gett mig lite hopp
Synd att man inte kan testa med en gång...
Lägger till till mig på symptomlistan. Jag och sonen ska åka iväg över helgen. Ska bli skönt att inte vara hemma och tänka på detta hela tiden. Men jag ska försöka titta in och se om det är någon som testar i helgen. Det är ju spännande nu ju.
Symptomlistan
BEBIS IGEN: Mensvärk som kommer o går, började 5 dagar efter ÄL. Tycker att jag har lite ådrigare tuttar. Känner mig definitivt MYCKET tröttare. Lite illamående till och från.
PEPPARKAKAN 06: Äl+6 - började känna lite svag molvärk igår kväll, drag i vänster äggstock(ganska svagt), Har vaknat och haft ont i svanken 2 nätter i rad nu. Är även täppt och nyser mycket.
Bim-6 /äl+9 : Vaknade tidigt och mådde illa (ungefär som när man inte har ätit något och mår illa), hade ett sug i magen.
Somnade tillslut om och vaknade sedan några timmar senare av ett helt annat illamående(höll verkligen på att spy),samt att magen inte var riktigt som den skulle. Har knappt kunnat röra mig utan att börja hulka..
Känns ungefär som en kraftig bakfylla
MOMOFSWEDEN : jag har lite molvärk & styva bröstvårtor men det kan dock va för att mensen ska komma snart , kan få så ibland & illamåendet som dykt upp idag kan ju faktiskt va min magkatarr som e tillbaka. Men om inte så hoppas jag på ett
hade varit väldigt välkommet
SMYG: munsår
FRU HH: ont i vänster äggstock (tror det är äggstocken iaf) och moler eller sticker till i svanken. Nu 1 vecka innan BIM, just inga symptom. Ploppat upp lite finnar...
LILLKURRE: Stickningar o molvärk (är borta nu), större tuttar o hör o häpna; lila underliv (har läst en tråd om det där!) Hehehe! Mensvärk (eller ska ju ha mens eller är ja ba nervös?)
JOOONANNA: Ont i magen... tror visserligen på magkatarr denna månad. Ont i brösten... som alltid innan mens. Trött... är jag alltid. Gråter för ingenting... hmm.. brukar jag också göra men denna gång kanske liiiite värre än vanligt.
MARENGSKI: Molar i ena äggstocken, lite allmän magvärk då och då, lite trött
GOSHHEIDI: (10 dagar kvar till BIM) Känner mig trött. Kände mig lite illamående innan jag steg upp ur sängen. Brösten lite större än vad de brukar vara annars.
MAMMIIIE: ömma bröst och bröstvårtor började kännas av den 15onde, den 18 vaknade jag av onda stramningar nederst vid magen. mens eller gravid? den som väntar....
GREATMOTHER: Snart bara helgen kvar och inga speciella symptom. Hög temperatur. Känner mig varm, det är det enda.
PUMAFOX: Lite molvärk, mer kissnödig
LÄNGTAREFTERSYSKON: Lite molvärk, känns som om livmodern är "tyngre" än vanligt. Ömmar lite i tuttarna, men inte så mycket. Mest om jag springer eller går i trappor
Lillatroll: svampinfektion och lätt illamående som kommer och går.
BIM-listan
Måndag 22/10: tomcar1, annlund, Cindy89, hysteria, bebis igen, Greatmother, MomOfSweden, Jooonanna (8)
Tisdag 23/10: Fialia, julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Lejonsjäl, Vildhallon (7)
Onsdag 24/10: Pepparkakan06, FiaFlorist, JagL8, lillstrumpa99, Ankeninni (5)
Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Armani, Litenbebbe08, två blir tre, Humlan2, Fru HH, yellow (9)
Fredag 26/10: Björnbäret76, Lollo1977, Goshheidi, Astrud, almafa, Pumafox, creampuff, 79Anna, marengski(9)
Lördag 27/10: Lirre, Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83, Lillkurre (8)
Söndag 28/10: fraggla, Lillatroll, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, längtareftersyskon, Liam och Elliot (8)
Antal som borde bli gravida: 54 x 0,2= 10,8 st
GRAVIDA(0):
Fru HH: håller helt med dig. Självklart ska vi ha 54 st plus!
Första testet i morgon? Jag ska hålla tummarna stenhårt. Själv får jag vänta en hel vecka. Suck. Eller ja...kanske jag testar i mitten på nästa vecka..eller kanske inte. Jag skulle ju vänta denna gången. Har ett gravtest som ligger och väntar på mig
Sitter hos min syster men var tvungen att kika in. Jag har inga symptom på varken mens eller graviditet förutom en mycket irriterande svampinfektion.
Grattis till JagL8 som fick ett plus. Jätteroligt.
Kramar till er som har fått mens. Deppa några dagar med choklad, godis eller vad ni känner för och lycka till nästa gång.
Jag höll på i nio månader innan jag blev gravid med sonen så jag vet att det är kämpigt. Jag försökte hålla mig borta från FL ibland men jag hamnade ialla fall här.
Nu ska käka lite mat med min syster och hennes barn och vänta på att min son vaknar. Sen ska han ut och titta på hästar för första gången i sitt liv
Jaha nu börjar en vecka med väntan för mig. Om en vecka har jag BIM. Jag har ingen aning om jag har lyckats pricka in ÄL denna gången. Fick aldrig något ordentligt utslag på stickorna men på dom två sista stickorna var det rättså starka streck. Vi har myst så mycket vi orkat
så det är inte så mycket mer att göra känns det som.
Nu är bara frågan om jag ska be min sambo gömma gravtestet så att jag inte testar i förväg eller om jag kan hålla mig till på söndag. Det är ju så dyrt att köpa tester
Ha det bra allihopa.
Usch vad tråkigt att höra om er som får mens nu. Själv blir jag inte riktigt klok på något. Jag har både symptom på mens och på gravididet. Sitter här just nu med lite lätt illamående, samma som jag hade när jag väntade Sam men samtidigt så känns det i magen på samma sätt som när mensen kommer. Suck. Så det är bara att vänta.
Igår kväll bad jag min kille gömma gravtestet för mig
Slösar ju bara upp pengar i onödan på att testa för tidigt. Jag ska få testet fredagkväll och testa lördagmorgon OM inte mensen kommit innan dess.
Ja, ja lyckades vi få till sonen ska vi väl lyckas få till ett syskon...
Grattis lejonsjäl!
Vad spännande.
Själv går jag bara och väntar och väntar...hatar detta...verkligen...försöker tänkta tillbaks på hur det kändes förra gången jag blev gravid men jag tror inte det kändes på något särskilt sätt. Otroligt vad snabbt man glömmer.
Jag vill också ha ett plus. Nu ska jag bara vänta 5 dagar till innan jag får testa...tralala hoppas mensen håller sig borta.
Bebis igen: hoppet är det sista som överger en.
Håller tummarna för dig också. Så länge tanten inte har kommit så...
fager: vad roligt att gå ner 5 kg. Det hade jag behövt
Just nu har jag menskänningar i magen men illamåendekänningar som när jag var gravid. Min kropp har svårt att bestämma sig
Grattis alla som fått plus!
Själv går jag bara omkring och väntar. Hatar denna sista vecka. Tycker det är jättejobbigt att inte veta. Skulle gärna vilja testa nu men jag min dumma nöt gav gravtestet till sambon just för att jag inte skulle testa i förväg. Kostar bara en massa med pengar och jag blir bara besviken när det inte visar något och sen vet ändå inte om man är gravid eller inte.
Nehej, nu ska jag försöka jobba lite. Kikar in under dagen. Är så trött idag för jag har en förkyld liten kille hemma. Inte så mycket sömn för någon av oss idag.
Kikar in och se om någon fler har fått plus. Vi är ju 59 st i tråden så några borde bli. Min kropp fortsätter vara schizofren. Det känns som mensvärk i magen men jag har illamående och trötthet som vid min förra graviditet. Ja, ja, det är bara att vänta. Lördag testar jag om inte mensen kommit innan.
Ahhhhh vad jag avskyr denna väntan....
Sen, när man lyckats bli gravd så ska man vänta i nio månader innan man får träffa underverket men det är ju en positiv väntan
Ni som har BIM i slutet på veckan, hur gör ni för att bedriva tiden?
Idag är jag på dag 29 på min menscykel. Mensen brukar komma mellan dag 30 och 34 så nu drar det ihop sig för mig. Varje dag utan mens är ju positivt.
Någon frågade vilket försök vi är inne på. För mig är jag inne på försök tre med sonen tog det 9 försök (tror jag, jag försökte från jan - oktober) och jag fick ett missfall.
Goshheidi: vi har också datorn på hela tiden så det är svårt att gå in här och titta. FL är vanebildande. Sen ibland, måste jag erkänna, går jag in när jag jobbar också.
Lillkurre: jag känner så igen mig. Jag har fått be min sambo gömma gravtestet denna månaden annars hade jag testat redan. Jag ska få det fredagkväll så jag kan testa lördag morgon. Han är hård min sambo
Han tycker att det går alldeles för mycket pengar på tester....vilket han har rätt i.
Nej, nu ska jag jobba, jag tittar in under dagen för att se om det blir fler pluss. Håller tummarna.
Usch nu tycker jag att det känns precis som om mensen är på G. Blää också.
Men hoppet är det sista som överger en. Hatar denna sista vecka. Min sambo är kolugn. Han förstår inte varför jag jagar upp mig. Antingen så kommer mensen eller inte? Han förstår inte ens varför man måste testa. Kommer inte mensen så är man ju gravid... önskar jag kunde vara som honom.
Kössen: känner igen det där. Jag fick missfall några månader innan jag fick till sonen och det blev lite oregelbundet i tre, fyra månader. Sen blev jag gravid med sonen
Grattis till alla som har plussat.
Jag ska testa på lördagmorgon så jag har en spännande morgondag framför mig. Ingen mens i sikte än så länge i alla fall.
I morse kom mensen. Stort suck!
Det är väl bara att ta nya tag antar jag men först ska jag gå efter jobbet och köpa världens största godispåse och deppa ihop lite i helgen.
Grattis ni som har plussat. En del av er andra lär jag väl se i BIM vekca 47 listan.
Visste inte riktigt hur jag skulle ändra här. Jag tog bort mig från listan, ändrade antalet och la till mig på inte gravid. Om det inte är rätt kanske någon klok person kan snygga till den lite.
BIM V 43
Måndag 22/10: annlund, Cindy89, Jooonanna, PreciousDivine (4)
Tisdag 23/10:julias mamma, MabyeBaby, mammiiie, Pellan85, Vildhallon (5)
Onsdag 24/10: FiaFlorist, Ankeninni, Joss79 nr 2 (3)
Torsdag 25/10: smyg, Miniluvan, ms jenna, Litenbebbe08, två blir tre(5)
Fredag 26/10: Björnbäret76, Astrud, almafa, creampuff (4)
Lördag 27/10: Röda Humlan, skruttis11, zezziz, Längtande83a, tussan72, Snuttiz83 (7)
Söndag 28/10: fraggla, ceropegia, Fager, Hannah1981, L81, Liam och Elliot, Ffiiaa, skrutt snutt (9)
Antal som borde bli gravida: 60 x 0,2= 12 st
Antal kvar på listan: 38
GRAVIDA(5):
JagL8
Lejonsjäl
Fru SEDH
Myran81
Lirre
Lillkurre
yellow
INTE GRAVID (14): hysteria, MomOfSweden, tomcar1, Fru HH, Pepparkakan06, Pumafox, Greatmother, Humlan2, marengski, lillstrumpa99, goshheidi, bebis igen, 79Anna ,Lollo1977, jessi32, Fialia, Lillatroll
Oj vad roligt att det var så många som blev gravida.
Jag säger lycka till till oss andra. Själv är inne i BM-listan för v. 47. Nu ska jag ha ett pluss