• Linn13

Gjorde du dina knipövningar under graviditeten?

är bara nyfiken för jag är inte bäst på att göra dem regelbundet.men hört att det är JÄTTE viktigt om man vill bli bra efteråt. skriv gärna vad ni hört, hur det blev för er efteråt (muskulaturen alltså i snippan )osv.

Lilla Sparven i magen, BF 13 mars 2008
  • Svar på tråden Gjorde du dina knipövningar under graviditeten?
  • Missy Cat

Svarade "vadå skulle man göra knipövningar redan under graviditeten?"

Det har jag aldrig hört... det borde väl inte vara möjligt eftersom man får börja om från början efter förlossningen ändå.

Jag Kneeep när jag ammade

• Ina 67

Är jätte dålig på att göra dem, så jag kryssa nej. Jag vet att det är jätte viktigt och har igentligen ingen bra ursäkt för att det inte blir av.
    Får använda knipkulor efter graviditeten och avslaget.

En liten ängel till oss kom, gladde oss, men vände om
  • ahlcec

Nej vafan, inte efter heller knappt.
    Det kniper ju ihop sig av sig själv, alltså när man går och så. Jag har inga problem trots brist på knip.

• j o n n a h

är i v 25 och gör knipövningar flera ggr/dag sen v 15-16 nånting. jag resonerar så att ju bättre muskler man har "där nere" innan förlossningen, desto lättare blir det efteråt, men jag vet inte om det stämmer!

• lövet2

Inte under den första graviditeten, men sedan började jag fatta vitsen med det, så under de andra graviditeterna har jag gjort det!

• Martina 76

Knep nog nästan varje dag under graviditeten och hade inga problem att knipa direkt efter förlossningen. Jag tror definitivt att det hjälper.

• aster

Jag knep ganska bra under graviditeten. När jag hade fött var det svårt att knipa, och då kom jag på att jag nog hade haft fel teknik innan. Nu vet jag precis hur det ska kännas, och kommer knipa livet ut, suck!

• Santor

Jag knept inte under första graviditeten men nu har jag förstått hur otroligt viktigt det är och hur illa det kan bli.. Så nu under andra graviditeten kniper jag definitivt! Råder alla att knipa!!!

• Baby boom
    Linn13 skrev 2007-09-27 13:56:41 följande:
    är bara nyfiken för jag är inte bäst på att göra dem regelbundet.men hört att det är JÄTTE viktigt om man vill bli bra efteråt. skriv gärna vad ni hört, hur det blev för er efteråt (muskulaturen alltså i snippan)osv.
    Jag har gjort knipövningar under senare delen av graviditeten, men det är bara för att jag har foglossning och sjukgymnasten sa att det va bra att göra det.
Svar på tråden Gjorde du dina knipövningar under graviditeten?