• Nattljus

Vilket vardagsporslin?

Vill köpa nytt vardagsporslin. Har idag en 10 år gammal servis från Ikea som börjar blir väl kantstött, men den har hållit förvånansvärt bra.

Undar vad ni har för porslin till vardags, och om ni är nöjda med det, gärna lite prisuppgift också.

• Svar på tråden Vilket vardagsporslin?
  • Peztis

Har några stycken vardagsserviser...

En är fr Coop Forum, vit med ett blått streck på kanten.
    Den andra är Arabia, mörkbrunt stengods som är 25-30 år gammalt och fortfarande jättefin!

• Lotlas

Vi håller på att samla på oss Arabia Arctica. Helt vitt porslin med ordentliga tallrikskanter. Mamma och pappa har likadant och har haft det i nästan 30 år (andrasortering dessutom) och det är fortfarande fint! Det är ju dyrare än IKEA, men om det håller länge så... Jag anser att ett porslin man använder varje dag gärna får kosta lite mer om man tänkt att behålla det ett tag!

• irrblosset

Vi bytte snabbt ut vårt porslin när jag fick syn på CITY-serien Ikea just lanserat
    Enfärgade glastallrikar. Lila, grön, turkose, guld och svart.
    25:- för en tallrik och 19:- för assiett och djuptallrik.
    Glatt och roligt för både mig och familjen

• jennie ellie

Villeroy&Boch har jag haft senaste åren

• jennie ellie

Jättenöjd och har bara den till allt, fin både till vardag och fint. Manoir, helt creme färgad

• jennie ellie

hjälp vad mycket jag glömmer Ca 200 per tallrik tror jag

• Nattljus

Jennie ellie, Villeroy&Boch har vi som finporslin :) Men med tre barn vill jag ha något lite billigare till vardags.

• jennie ellie

Äsch, hur ofta går tallrikar sönder?

• Angels

Vi har flera stycken. En vit med blå kant. Gammal och helt utsliten. Snart är alla talrikar slut.
    Sen har vi en helvit. Jättebra, men lite tråkig kan jag tycka.
    Sen har vi en med blommor på. Också helt underbart bra, men börjar ta slut i antal.
    Den senaste är en vit med guldkant - från Rusta! Min favvo till utseendet, men de flata talrikarna är för stora för maskinen och de går inte att köra i micron pga guldkanten. Men 100:- för 8 delar. Inte helt fel!

Skulle vilja ha en svart fyrkantig, var nu man får tag i en sådan. :-/

Svar på tråden Vilket vardagsporslin?