Jag tycker åxå att du är modig TS! Jag skaffade min lemp för 4 år sedan (då var jag 25 år) & började övningsköra med min man, det gick hyfsat! Sen började jag på körskolan & det var då rädslan kom... jag kunde verkligen inte slappna av, fick motorstopp hela tiden & teorin ska vi inte ens prata om
.
En vinterdag för 2 år sedan åkte jag av vägen pga halka & efter det vägrade jag att köra bil...
Det var då jag insåg att jag kämpade inte för min egen skull utan för att alla andra tyckte att jag skulle ha körkort & då la jag av!
I augusti, när min man började om att jobba efter semestern, insåg jag hur härligt det skulle vara med körkort så jag anmälde mig på en annan körskola & fick världens underbaraste lärare
Han stöttar mig till 100%... den 17/9 skrev jag teorin efter att ha pluggat nästan dygnet runt här hemma sen den 1/8. Den 18/9 gjorde jag halken & det var min största skräck i livet pga avåkningen 2 år tidigare! Jag klarade den & då stärktes mitt självförtroende enormt mycket!
Nu är jag 29 år & i slutskeedet av min övningskörning... gör min uppkörning denna vecka... & det är tack vare en toppenlärare på körskolan & min man som äntligen tror på att jag kommer att klara det! Visst finns det fortfarande dagar när jag är så nervös inför körningen att jag mår illa, men när man kör på körskolan finns det ju ingen anledning att vara nervös... de är ju där för att hjälpa dig!
Det bästa tips jag har till dig är att testa olika lärare för att hitta just den som är bäst för dig & att du gör det här för din egen skull... inte för andras!
Jag tror på dig, du kommer att klara det! Ta det bara lugnt, i din egen takt & stressa inte fram det! Skickar en massa styrkekramar 
Anonym (Rädd) skrev 2007-09-27 19:48:11 följande:
Jag tillhör de som inte hade råd att ta körkort när jag var 18...utan fick vänta till nu på "äldre dar"(28 år)...har tre körlektioner bakom mig och jag är RÄDD!!!Jag är SÅ himla dålig på att köra!!!!Skämms över hur nervös jag är......Trodde att jag skulle se fram emot att få lära mig köra bil men nu är jag bara nervös hela dagen innan letionen.Hur upplevde ni era körletioner i början?Man kan ju bara hoppas att det blir bättre med tiden för som det är nu kommer jag aldrig att klara det här!Det blir ju inte bättre av att maken och vänner pratar om hur SNABBT och lätt de lärde sig!SUCK.....