• Wagram

Rädd för körlektionerna.....

Sadar ar det i borjan. Det hjalpte mig att ha en korlarare jag kande mig trygg med och som jag kunde lita pa, och att veta att han kunde kora bilen via dubbelkommando om jag gjorde ett misstag. Jag tog jattelang tid pa mig innan jag kande att jag hade koll, men jag fick korkortet till slut (pa forsta forsoktet). Det var lite laskigt sedna nar jag skulle kora sjalv, men ganska snart kom jag in i det. Nu kor jag har i USA dar trafikklimatet ar helt annourlunda utan problem. Bara kor sa mycket du kan sa skall du se att det slapper snart!

• Wagram

Ts: Folk har kor samre over lag eftersom det ar sa latt att fa korkort att manga knappt kan kora nar de far kortet (dessutom lar de sig oftast pa automatvaxlad bil sa det kravs inte sa mycket korvana for att fa bilen att gora det man vill).

Dessutom ar korklimatet mer hetsigt och stressigt, och folk bryr sig inte om trafikreglerna pa samma satt som i Sverige (kanske for att de aldrig behovt lara sig dem?). Alltsa kan man vanta sig precis vilka galenskaper som helst nar man ar ute och kor och maste alltid vara beredd i hogre grad an i Sverige (aven om folk naturligtvis kan kora tokigt dar ocksa).

En tredje anledning ar att man kan ta korkort i staten jag bor nar man ar 16 och da kanske man inte ar mogen att ta det ansvar det innebar att kora bil, vilket kan inverka pa korstilen.

Svar på tråden Rädd för körlektionerna.....