• Anonym

Rädd för körlektionerna.....

Så känner jag med. Det där med att alla andra säger att de klarade på så kort tid osv. Men i mitt fall är det teorin! Jag tycker det är as jobbigt. och då blir det att jag inte vill åka dit :(

• Anonym

jag var 26 och skiiiiiitnervös jag med, när man var 18 var det ju bara kul! nu är man så himla medveten om allt som kan gå fel, plus att man har presen från omgivningen att klara det...

prova lite olika körlärare, det hjälpte mig, att hitta någon om kemin stämde med så går det mycket, mycket lättare!

• Anonym

Hej ts jag tog körkort för 2 år sedan och jag är nu 35 ,så jag var äldre ,det funkade till slut efter 13 lektioner och jag fick körkort första uppkörningen för jag var ansvarsfull och riskmedveten i trafiken,inte för jag körde brta för det gör jag verkligen inte,allt går bara man vill...men rädd har jag varit och är i trafiken,sakta går det också,bara att skratta åt ...det gör alla andra!

• Anonym

Å gud vad skönt å höra någon som känner som jag! Min pappa har skrämt mig så att jag aldrig mer kommer att våga sätta mig i en bil! Jag blir kallsvettig och stirrig...stirrar upp mig och klarar ingenting pga det. Första gången jag skulle lära mig köra skällde min far på mig så jag började stört tjuta...vi har försökt några gånger sen dess men jag klarar inte av det. Är nu 22 år och vill inget annat än att ha körkort..är ju sån frihet! Helst nu när man har barn också... bodde i sthlm ett tag...går ju bra där eftersom det finns tunnelbana och där tjänar man ju på att ta tunnelbanan osv. Men har nu flyttat till min hemort och känner mig fast..kommer ju ingenstans. Hur f-n ska man komma ur en sån här ond cirkel. Är livrädd!

• Anonym

Jag tycker du är MODIG TS. Jag är 32 år och jag törs inte ens prova på att övningsköra. Jag kommer få dras med bussåkandet resten av livet även om jag ibland svär över att jag inte tar mig i kragen och tar körkortet. Var du rädd när du började övningsköra eller var det bara när du skulle köra hos körskolan?

Svar på tråden Rädd för körlektionerna.....