Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Torkskåp, bra eller dåligt?

samma här... vi har också båda delarna. jag torkar aldrig kläder i tumlaren, de hänger jag i torkskåpet, däremot underkläder, strumpor, handdukar ,etc, det hamnar i tumlaren.
    Det är inte alltid som jag sätter igång torkskåpet, utan ställer dörren lite på glänt, så självtorkar tvätten, och man slipper ha tvättlina kors o tvärs... Jag skulle nog inte kunna vara utan torktumlare heller, det går ju mycket fortare att "ösa" i småtvätt i tumlaren motför att hänga, dessutom blir det ju mycket mjukare i tumlaren. läste någonstans att det luddet som hamnar i filtret redan har lossnat från tvätten, och det är inte själva tumlaren som nöter. och jag tror faktiskt på det, för tvätten åker ju bara runt i varmluft, vad ska nöta??

• mimmi 1

Man måste ju inte nödvändigtvis sätta på torkskåpet, men jag menar ju inte att jag aldrig gör det. sätter ofta på det en timme ungefär, sen får det torka färdigt av sej själv.
    Vitsen hos oss med torkskåp och tumlare är att jag vill inte ha kläder hängandes överallt, har inte så värst stor tvättstuga, och tycker det ser trevligare ut om tvätten inte hänger på linor. dessutom kan barnen både hänga in blöta jackor mm som dom inte når att hänga på lina.
    Egentligen förstår jag inte hur man kan klara sej utan om man har barn ?? kommer hem från skolan en regnig dag, glömt regnkläderna, jackan dyblöt, ska iväg nånstans på ett tag...In i torkskåpet, på en stund är det ju torrt och skönt igen... ställ in blöta skor, mm.... inte bara nytvättad tvätt.

tonårstjejen kommer på att favoritjeansen är smutsiga och bara måste ha dom dagen därpå... inga större problem om man har torkskåp....

Svar på tråden Torkskåp, bra eller dåligt?