Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Knöl i bröstet-var till läkaren i dag...

Slutade amma för ca 5 mån sedan och har sedan dess kännt en knöl i ena bröstet. Kännt och förträngt...

Igår bad jag min sambo känna på den. Han sa: ring läkaren i morgon! Först då började jag bli rädd på allvar. Ringde min gynekolog i morse. Fick en tid innan lunch.

Hon kände på knölen och skrev direkt remiss till mammografin. Hon sa att detta måste kollas upp. Då blir jag så himla orolig och tänker bara det värsta!

Är det någon som varit med om liknande och sedan fått ett bra besket att det var något helt ofarligt? Alltså inga hemska historier, klarar inte riktigt det i nuläget!

Kram

• Svar på tråden Knöl i bröstet-var till läkaren i dag...
  • Anonym (orolig)

Tack anonym. Det var skönt att höra! Tog det lång tid innan du fick svar? Gjorde du mammografi också?

• Anonym (orolig)

Anonym (3): Det jobbiga är att det känns som jag inte alls handlat snabbt, jag har ju väntat fem mån innan jag sökt hjälp...Men tack för att du håller tummarna för mig, det värmer verkligen!

Anonym (4) Vad skönt att din knöl var ofarlig! Jag har inte alls ont av min knöl, vilket jag fått för mig att det inte är något "bra" symtom.

Tack för att ni svarar!

• Anonym (orolig)

Jenny S: Tack sådana historier gillar jag att höra! Jag förstår att väntan var vidrig! Läkaren idag sa att det kunde ta 1-2 veckor innan jag skulle få tid för mammografi. Jag vet att det egentligen är ganska snabbt, men just nu känns det som en hel evighet! Tack igen!

• Anonym (orolig)

Anonym(me): Ja, det är ju så jag måste tänka, att det faktiskt i de flesta fall går bra! Jag är glad att det gick bra för dig! Tack för ditt svar!

Anonym: Om jag vore du skulle jag för säkerhetsskull se till att få en ny läkartid. Det är jobbigt att gå och vara orolig, bättre att kolla en gång för mycket! Lycka till och hoppas allt är bra!

lillmondios mamma: Jag förstår din oro, åh vad skönt att allt blev bra tillslut!

Svar på tråden Knöl i bröstet-var till läkaren i dag...