• hannis pannis

hur sover era 4 månader bebisar?

hur sover era 4 månaders bebiosar på nätterna?min lille somnar vid tio,vaknar med 2 timmars mellanrum hela natten,sen vissa nätter har han ett pass då han vaknar men inte somnar om förrän 2 timmar efteråt,,,=(,,bara undrara om bara min lille som sover såhär o när de isånnafall brukar ändras?e vel olika barn men kanske finns nått mönster när de börjar vända o dom sover hela natten,,?

• Svar på tråden hur sover era 4 månader bebisar?
  • Sebbes    mamma

När min kille va 4 månader så sov han från 22-08... han började sova så när han va lite mer än en månad...

• Cantina

Oj oj oj. Minns dotterns hemska nätter omkring 4 månader. Kändes som att jag aldrig fick sova!
    Barn har en utvecklingsperiod just kring 4 månader som gör att vissa sover väldigt dåligt.
    Min dotters sömnstörningar höll i sig i 1½ månad och jag höll på att gå under, men helt plötsligt vände det!

Försök inte att "tvinga" honom till att sova mer på nätterna genom att hålla honom vaken om dagarna - det hjälper inte, jag har provat!

Hoppas att din son har en kortare period än min dotter!
    Lycka till!

• LML

Försök sova på dagen när barnet sover. Det räddade mig från undergång. Värre va d när hon precis fyllt 1. Jobbade igen o honhade dagis. Hon sov inte mer än 20 minuter i sträck om nätterna - vaknade- gallskrek i 1-1½ timme - somna sov 20 min osv osv osv i 1 ½ månad. Tror nu i efterhand att hon hade "ångest" för att hon inte kunde gå, som alla andra barn på dagis. Hon betedde sig liknande innan hon började krypa. Lycka till. det kommer vända o kanske kmma nån mer sväng av det, men som sagt - det händer ju så mkt för de små de första åren

• Mullet

Hejsan!

Min tjej brukade gå och lägga sig med oss vid 22 tiden, då hade hon oftast sovit i mina armar i ca 2 timmar, men vaknade så fort vi försökte lägga ner henne i sin säng. Sen vaknade hon var 3:e timma hela natten. Vi hade kunnat ställa klockan efter henne!

• Tenzelina

Min kille är snart fyra månader och sover mellan 21.30-06.00 ca. Men min mellan kille var vaken och åt varannan timme så länge som jag ammade honom.

• yatsy

Min är oxå 4 månader nu. Men hon somnar vid 19 20 nånting och sover några timmar.. olika men i snitt runt tre vaknar hon och vill ha mat. Och sen vaknar hon ungefär var 3:e timme. För nån månad sedan sov hon längre och längre och till slut va hon uppe i 12 timmar. Men då började jag få mindre mjölk så jag fick börja väcka henne så att hon skulle äta. Nu är det ok igen! :) men det e ju som du skrev så olika med dom små liven. Dom är ju inte mer än 4 månader. kan ju ändras hur som helst än..

• Britha

Dåligt numera då han är förkyld, somnar runt nio och vaknar vid 02, 03, 05, 06 och vid 08:00 ungefär och vill ha napp. Äter dock inte vid 8:00 tiden, har testat ge han mat på natten men han äter knappt, bara några ml. Verkar drömma mycket och är orolig.

Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
  • Britha
    Britha skrev 2007-09-29 00:16:41 följande:
    Dåligt numera då han är förkyld, somnar runt nio och vaknar vid 02, 03, 05, 06 och vid 08:00 ungefär och vill ha napp. Äter dock inte vid 8:00 tiden, har testat ge han mat på natten men han äter knappt, bara några ml. Verkar drömma mycket och är orolig.
    Måste va trött, menar att han äter vid 08:00 och inte på natten... Glad
    Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
  • Jessie103

Hej min 4 månaders sover hela natte han somnar vid 21 och vaknar vid 9, det har han gjort sen han va 8 veckor,Han sov bättre när han fick ersättning för att jag hade inte så mycket näring i mjölken

• Cat82

min lilla kille blir fyra mån nästa vecka...somnar vid 22 och vaknar oftast var tredje, fjärde timme under natten...

Svar på tråden hur sover era 4 månader bebisar?