• hannis pannis

hur sover era 4 månader bebisar?

hur sover era 4 månaders bebiosar på nätterna?min lille somnar vid tio,vaknar med 2 timmars mellanrum hela natten,sen vissa nätter har han ett pass då han vaknar men inte somnar om förrän 2 timmar efteråt,,,=(,,bara undrara om bara min lille som sover såhär o när de isånnafall brukar ändras?e vel olika barn men kanske finns nått mönster när de börjar vända o dom sover hela natten,,?

• Svar på tråden hur sover era 4 månader bebisar?
  • ploten

Vår kille, som snart är 4 månader, har de senaste veckorna sovit allt sämre (i alla fall i vårt tycke...). Från att tidigare ha vaknat två gånger per natt, ätit och direkt somnat om har han nu börjat vakna var och varannan timme, och ibland kan han vara helt klarvaken och vilja börja leka istället för att sova... I bästa fall sover han 4 timmar i sträck i början av natten, så det gäller att man själv har lagt sig då om man åtminstone ska få lite bra sömn själv!

• Therese6699

Han somnar mellan sju och åtta... sover fram till tolv, halv ett.  Vaknar vid 5-6 tiden och vill äta och sover till sju-åtta tiden igen. Men när han var tre och en halv månad så började han vakna en extra gång.. men det har gått över som tur är.

Tess

• Maijlo

Min dotter är snart fyra månader. Hon har vissa tillväxtperioder då hon äter ofta, även på natten. Vid sju-åttatiden brukar hon somna och sen äter hon tre fyra gånger under natten tills klockan är ungefär halvåtta. Hon sover nästan då hon äter på natten så det är inte så farligt. I början bajsade hon ofta ett par gånger, (en natt var det fyra bajsblöjor), men det har hon slutat med som tur är!

• I Love You Three

han somnar vid 23 tiden, sover sen till 10-11 på förmiddagen:P måste väcka honom för han kan sova huur länge som helst.. sjusovare som mamma sin:P

• Lillknoppen2

Min flicka på 4,5 mån somnar vid 18-19 och sover sedan till ca 6 om "normalt" men det har varit lite extra ätning vid 3-tiden senaste veckorna, lite till och från. I stort är det dock
    19 - sover för natten
    3 - vaknar ibland och äter
    6 - vaknar, äter då eller vid 7-tiden beroende på om hon ätit vid 3
    8 - somnar en sväng igen

Vi byter aldrig blöja på natten längre (såvida hon inte bajsar men det sker istort sett aldrig).

Morgontidig javisst, men vi har en 2-åring som är likadan så vi kommer inte undan tidiga morgnar hur vi än gör...

• svartnos

Min lille kille på 4 månader somnar klockan sju på kvällen och sover till klockan sju på morgonen, utan att vakna en enda gång på hela natten, ren lyx :)

• Britha
    svartnos skrev 2007-09-29 20:38:37 följande:
    Min lille kille på 4 månader somnar klockan sju på kvällen och sover till klockan sju på morgonen, utan att vakna en enda gång på hela natten, ren lyx :)
    Ja verkligen, avundsjuk!! Glad
    Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
  • vill bli mamma meddetsamma

vår son somnar runt 20.00, vaknar runt 22-23 och vill äta, vaknar sen 01, 03, 05,06, 07 och sen somnar han inte om. JAG ÄR TRÖTT! Såhör har det varit nu ca en månad, innan var det bättre: 3 ggr per natt. Han har till o med börjat sova i een säng för jag trodde han vaknade vid lukten av mjölk, men han vaknar i alla fall (och jag måste gå upp o sitta i hans rum o amma nätterna igenom känns det som..)

Men det vänder väl!

• johannah79

Vår son är nästan 4 månader, han somnar vid 18.30 och sover till 06.30-07.30, äter en eller två gånger under tiden men somnar om på en gång efteråt i sin säng.

• kaveldun

Vår son sov bra tills han var drygt 3 månader (nu är han precis 4 månader), men nu vaknar hon ofta och äter. Känns skönt att det verkar vara vanligt, då behöver jag inte vara orolig.

Han somnar ca 20.00, äter sedan ca 00.00, 02.00, 05.00 och vaknar sedan 06.30. Det är rätt jobbigt, innan åt han bara vid 05.00. Han somnar dock om snabbt, men jag hoppas det lugnar ner sig igen. Jag har varit orolig attv det är fel på min mjölk, men han är nöjd efter att ha ätit från bara ett bröst så han borde ju bli mätt.

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
Svar på tråden hur sover era 4 månader bebisar?