• nanci

Vad har ni under vinteroverallen?

Ja, inte ni då, utan era barn...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-29 09:26:48:
    Och ni som arbetar på förskola får gärna komma med synpunkter på vad som funkar bäst!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni under vinteroverallen?
  • Annamaja

mina barn brukar först ha lånkalsoner och en tunnare tröja, sen brukar dom ha vanliga kläder över. sen overallen. I bland när det blir rikigt kalt kan dom också ha fleece jacka och byxor under overallen.

• Linda1976

Alice kommer att ha vanliga kläder under.

Är det riktigt kallt får hon ha långkallingar och tunnare tröja underst, sen fleeceställ och sen overall.

Aldrig att ull kommer i närheten av den lilla kroppen - det sticks ju!

Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • Maria med 3

Jag tycker ullunderställ fungerar bra, men då får barnen gå i underställen inomhus för att inte svettas ihjäl och för att det inte ska bli alldeles för bökigt att ta av och på när man går ut/in.

• nanci

Nej nej, de nya ullplaggen är mjukare än lenaste siden och sticks inte alls! Inge som våra gamla hemstickade koftor vi hade som barn :)

Linda1976 skrev 2007-09-29 09:31:48 följande:
    Alice kommer att ha vanliga kläder under.Är det riktigt kallt får hon ha långkallingar och tunnare tröja underst, sen fleeceställ och sen overall.Aldrig att ull kommer i närheten av den lilla kroppen - det sticks ju!
  • mainecooner

Oftast har de strumpbyxor och vanlig tröja i bomull.
    Blir det kallare så får de tunn fleecejacka och byxa också.
    (de har reimatec, mikk-line overall)

vi hade syntet underställ till stora tjejen förrut men tyckte inte om det (var ett mkt bra märke)

Ull underställ kommer inte innanför denna dörr. Visst är ull mkt bra men hur de behandlar fåren är så vidrigt så jag vägrar ull.

• Vilmagbg

Vi bor i Göteborg och Max har vanliga kläder (typ jeans & tröja) om det är riktigt kallt har han även långkallingar och en extra tröja (typ tunnare fleece) 

• nanci
    mainecooner skrev 2007-09-29 09:36:07 följande:
    Oftast har de strumpbyxor och vanlig tröja i bomull.Blir det kallare så får de tunn fleecejacka och byxa också.(de har reimatec, mikk-line overall)vi hade syntet underställ till stora tjejen förrut men tyckte inte om det (var ett mkt bra märke)Ull underställ kommer inte innanför denna dörr. Visst är ull mkt bra men hur de behandlar fåren är så vidrigt så jag vägrar ull.
    Intressant synpunkt med fåren, tror du det gäller eko-ull också?
  • Linda1976
    nanci skrev 2007-09-29 09:34:22 följande:
    Nej nej, de nya ullplaggen är mjukare än lenaste siden och sticks inte alls! Inge som våra gamla hemstickade koftor vi hade som barn :)
    Joooeee.... Jag (och dottern) är superkänsliga... Det räcker med 10% mohair eller så för att jag ska klia klia klia...

Jag hade inga koftor på 70talet, så dem vet jag inget om
    Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
Svar på tråden Vad har ni under vinteroverallen?