• nanci

Vad har ni under vinteroverallen?

Ja, inte ni då, utan era barn...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-29 09:26:48:
    Och ni som arbetar på förskola får gärna komma med synpunkter på vad som funkar bäst!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni under vinteroverallen?
  • nanci

Nej nej, de nya ullplaggen är mjukare än lenaste siden och sticks inte alls! Inge som våra gamla hemstickade koftor vi hade som barn :)

Linda1976 skrev 2007-09-29 09:31:48 följande:
    Alice kommer att ha vanliga kläder under.Är det riktigt kallt får hon ha långkallingar och tunnare tröja underst, sen fleeceställ och sen overall.Aldrig att ull kommer i närheten av den lilla kroppen - det sticks ju!
  • nanci
    mainecooner skrev 2007-09-29 09:36:07 följande:
    Oftast har de strumpbyxor och vanlig tröja i bomull.Blir det kallare så får de tunn fleecejacka och byxa också.(de har reimatec, mikk-line overall)vi hade syntet underställ till stora tjejen förrut men tyckte inte om det (var ett mkt bra märke)Ull underställ kommer inte innanför denna dörr. Visst är ull mkt bra men hur de behandlar fåren är så vidrigt så jag vägrar ull.
    Intressant synpunkt med fåren, tror du det gäller eko-ull också?
  • nanci

Men visst är de så att ullen ska vara närmast kroppen, så om man ska ha ullstrumpor på så ska det inte vara bomull under eftersom bomullen drar till sig fukt och kyler ner? Jag minns det från mina tider som scout att det var viktigt.

• nanci

Mycket intressant. Har aldrig tänkt på fåruppfödning förr faktiskt. Ska söka på svensk eko-ull (själv fryser jag ihjäl om jag inte har ylle på mig, men inte vill jag tortera djur inte)

mainecooner skrev 2007-09-29 09:58:35 följande:
    Ekologisk betyder väl att det är ekologisk djurhållning.Vet inte om det betyder att de inte kan klippa bort svansen och stora delar av skinn/kött pårumpan för att förhindra fluganreppKan inte tänka mig att det hindrar att fåret skeppas till mellanösten efter den blivit klippt för att bli slaktad.Om det var plagg med ull från enbart Sverige skulle jag kunna tänka mig att köpa, men inte Merinoull från tex Australien.Obs, starka bilder i filmengetactive.peta.org/campaign/joaquin_phoenix_s...
Svar på tråden Vad har ni under vinteroverallen?