• nanci

Vad har ni under vinteroverallen?

Ja, inte ni då, utan era barn...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-29 09:26:48:
    Och ni som arbetar på förskola får gärna komma med synpunkter på vad som funkar bäst!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni under vinteroverallen?
  • ebben

satte på ANNAT!
    beror på väder.....ibland vanliga kläder bara,tröja+långkalsong o byxa-eller fleece också om det är kallt.

• cicci85

vanliga kläder och fleece om det är jättekallt!

• Cecese

Annat: Beror ju på hur kallt det är och vad det är för väder. Är det -10 och blåser så blir det självklart en del kläder under. Är det däremot bara -5, solen skiner och vindstilla så blir det bara vanliga kläder under. Sen beror det ju även en del på om barnen mest sitter stilla eller om dom springer runt. Rör dom på sig så blir dom ju varmare av det.

• oOrosamarängerOo

Vanliga kläder, oftast typ långkallingar/strumpbyxor med långärmat tröja.

• Maya

Vi har mjukisbyxor och långärmad tröja. Lite kallare så blir det mjukisbyxor + t-shirt + långärmad. Ännu kallare, ja då tar vi långkallingar + mjukisbyxor + t-shirt + långärmad.

• LabLover

Oftast vanliga kläder. Det ligger ett fleeceställ på fsk också som de kan dra på över om det skulle bli riktigt kallt. Att ha underställ eller strumpbyxor skulle jag aldrig komma på tanken på. Inte på fsk iaf. Stackars personal som i så fall skulle behöva första klä av dottern för att sedan klä på henne igen.

Vad föredrar ni som jobbar på fsk? Min mamma gör det och föredrar fleeceställ.

♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • Noklen

Annat: Vanliga kläder ifall det inte är så kallt och fleecekläder ifall det är kallt.

♥ Moa 051020 ♥ kotten bf 11/3 -08 ♥
  • mammatillpojkar

vanliga kläder kommer han ha när verallen åker på, men i hans vanliga kläder så ingår även fleece byxor och tröjor!

• mammatillpojkar

vanliga kläder kommer han ha när verallen åker på, men i hans vanliga kläder så ingår även fleece byxor och tröjor!

• Sopheia

Angående detta med ull och eko-märkning; Ruskovilla har i år gått över till helt eko-märkt ull, och i den märkningen ingår ett ekologiskt, naturskydds och bra djurhållningsperspektiv.

Vi har ull om det är kallt, undviker bomull i det längsta-som nån skrev, blir det fuktigt kan den bli jättekall, och barn blir ju lätt svettiga.

Och till den som var kli-känslig. Ruskovilla (igen) har sstickade silkesunderställ för barn, kliar ingenting, följsamma, smidiga, ursköna och nästan lika varam som ull. (låter knepigt, jag vet, trodde inte heller på dem från början)

Behövs förstärning över understället tar vi fleece.

Både ull och silke är dyrt, men värt varenda krona enligt oss, sonen bor i sitt underställ från oktober till mars.

Tror mest på lager på lager-principen, vi har en reimatecoverall som ju inte är så tjock, sen kan man relera bättre med antalet lager under beroende på väder. Vi bor i mellansveroge, och det kan vara allt mellan +5 och -25 hos oss på vintern...

• Rulltrappa

tunna byxor, typ långkallingar om det inte är så kallt och sweatshirtbyxor om dte är lite kallare.

• Kajak

annat: beror på situation.

Ska barnen ute o leka då behöver dom inte sååå varm kläder under overalln. Vanlig kläder bruka räcka typ långkalsong o en mjukis plus t-shrit o en tröja.

Ska barnen vara mycket stilla som tex sitta i vagn o sova?
    Då har mina barnen fleecekläder under overallen.

• ebben

sen kan jag ju tillägga att vi har oftast ca -30 grader under vinterhalvåret.......hehe inga -5 grader här!

• Smus

Beror helt på vad det är för overall. Min dotter har reima tec, så då räcker det oftast med vanliga kläder, fleece om det är riktigt kallt.

• NEN72

Rästade på vanliga kläder, kan ibland åka på en varmare tröja med om det är riktigt kallt. Men oftast tycker jag det räcker med vanliga kläder under då jag har varma barn. De rör ju på sig då de är ute.

Svar på tråden Vad har ni under vinteroverallen?