• Alicia 72

Bästa nattblöjan för en 4-månaders?

Hej!
    Jag har Libero idag till min 4-månaders dotter. De är bra, läcker sällan dock inte så bra passform för en lång-smal tjeja.
    Jag tycker att ytskiktet är bra dock inte sååå bra att jag låter blöjan sitta på hela natten (eftersom hon äter 3 grr/natt så blir det en del kiss). Nu har hon den senaste veckan haft svårt att somna om efter blöjbytet och det har tagit ca 2 timmar (mot att bara amma och lägga ned henne om man inte byter blöja). Detta sömuppehåll märks både på henne och mig dagen efter.

Så min fråga; vilken blöja tycker ni är torrast? Så pass torr att man med gott samvete kan låta blöjan sitta på en hel natt och båda sova gott? (Förutsatt att inget bajs eller läckage skett förstås...)

Ska i eftermiddag inhandla den blöja som vinner denna omröstning . (Hon är alltså långsmal och väger knappt 6.5 kg).

Mvh,

Alicia

• Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?
  • PennyJane

Ja.. jag har preciis samma problem.. Super jobbigt..

• Alicia 72

PennyJane; vilken blöja använder ni då? (Den vill jag i alla fall inte ha då, om ni har samma problem ).

Alicia

• Alicia 72

Ingen som provat en supertorr blöja? Kanske inte finns....

Alicia

• Lily38

vet inte men jag gillar pampers blöjor, min son verkar tycka att dem är ok också :)

• Tess82

Jag använder Libero till min tjej på 4,5 månad. Den brukar räcka hela natten (20-8) men då äter hon oftast bara en gång vid 6 tiden (får ibland byta blöja redan då annars när hon vaknar vid 8).

Har även provat Pampers, Willys, Cien (Lidl) och Bumbo men tycker att Libero är bäst.

Mammas lilla kråka 9/5-07
  • Susanneh

Pröva och ha en babytrosa ovanpå blöjan som håller ihop.

• Denise87

pampers babydry håller ditt barn torrt i upp till 12 timmar står det nånstans=) ja kör me dom på natten och pampers active fit på dan!! det funkar bra för mig min son e 3.5 månad å äter flera ggr/natt blöjjan e ju tung å tjock på morronen men han e inte blöt=)

• Soon2be

HUGGIES!!! lägger min son halv åtta och tar upp honom sex. helt torr i rumpan och inte rött ngnstans. perfekta. han äter tre gånger per natt. ibland byter jag vid midnatt men det behövs inte. huggies blöjan ska finnas på ica och coop. har även pengarna tillbaka garanti. värt att prova. (väldigt söta också)

• Pärtan76

Min tös är oxå långsmal, vägde 6330 sist och hon är 5 månader på torsdag. Jag använder pampers baby dry nr. 3 (4-9 kg). De fungerar bra tycker jag. Har inte varit med om att de har läckt. Hon äter iofs inte just något på natten, det händer ibland.

Hoppas att du hittar något som passar din dotter.

• nemo75

Jag har hört flera som sagt att Pampers passar bättre till smalare barn och Libero bättre till lite mulligare bebisar Så kanske Pampers är bättre till din dotter. Vi har använt "up and go" till vår son på nätterna(alltså sådana som man tar på som byxor) för att det inte är lika lätt att de vrider sig och läcker på sidorna. Han är visserligen 8 mån idag men jag tror att det finns from ganska låga vikter. Lycka till!

Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?