• Alicia 72

Bästa nattblöjan för en 4-månaders?

Hej!
    Jag har Libero idag till min 4-månaders dotter. De är bra, läcker sällan dock inte så bra passform för en lång-smal tjeja.
    Jag tycker att ytskiktet är bra dock inte sååå bra att jag låter blöjan sitta på hela natten (eftersom hon äter 3 grr/natt så blir det en del kiss). Nu har hon den senaste veckan haft svårt att somna om efter blöjbytet och det har tagit ca 2 timmar (mot att bara amma och lägga ned henne om man inte byter blöja). Detta sömuppehåll märks både på henne och mig dagen efter.

Så min fråga; vilken blöja tycker ni är torrast? Så pass torr att man med gott samvete kan låta blöjan sitta på en hel natt och båda sova gott? (Förutsatt att inget bajs eller läckage skett förstås...)

Ska i eftermiddag inhandla den blöja som vinner denna omröstning . (Hon är alltså långsmal och väger knappt 6.5 kg).

Mvh,

Alicia

• Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?
  • Alicia 72

Oj oj, vad alla tycker olika! Man hade ju kunnat tro att uppfattningen av ytskikt i alla fall skulle vara ungefär den samma hos alla...

Får prova mig fram. Det är så trist bara när man köpt ett paket med 60 blöjor och så är de kassa. Vet inte hur många såna paket jag har stående i förrådet...

Alicia

• evita

har inte läst tråden men jag tycker nog att euroshoppers är bäst... nu är min son iofs knubbig, men jag tycker dom håller längst... Elliot är 71 lång och väger över 9 kilo... billigast är dom åxå... 59 spänn på ica om man har kort... (tror det är 56 blöjor i)

• Lilla Pruttan

Vi använder Libero Discovery 5-8kg på vår dotter som också är långsmal. Om det behöver bytas blöja på natten brukar jag göra det i sängen för att inte väcka henne mer än nödvändigt. Man behöver ju inte tvätta stjärten varje gång om det bara är kiss, och särskilt inte på natten.

• Alicia 72

Kan nu berätta att jag köpte Huggies. Och ytskiktet var väl så där, inte i närheten av Libero men som på de flesta andra blöjor. Och materialet som suger upp lägger sig ju som en knölig korv iblöjan???
    Fäller massa gummipluttar gör dem också och hon blev illröd i rumpan efter ett dygns användning. Så Huggies dumpar vi - blir till att kasta resten av paketet .
    Det enda som var bra med den var passformen.

Vet inte ens om jag vill prova Pampers - är så trött på att köpa dyra blöjor som inte håller måttet och så får man kasta dem.

Får väl stå ut med Liberos kassa passform - de har uppenbarligen klart bästa ytskiktet i alla fall. VIlket känns som prio 1.

Alicia

• Skogshallon

Vilken skillnad det är på vad man tycker om för blöjor! Här passar Huggies jättebra och  hon har aldrig haft några problem, däremot läckte Pampers när vi hade dem...

• Zarah81

jag har oxå samma problem, jag använder libero och det läcker en massa under kvällen vilket jag får välja anntingen byta om vid 3 tiden och ha honom vaken till 5 eller vänta tills det är 6 på morgonen och han är blöt om sidorna min mamma sa att pampers är bäst har provat pampers fast då var jag tvungen och köpa de då det inte fanns hans storlek i libero och även pampers var stora men de var oki fast stora var dem och de läckte oxå då :-s

nästa köp blir pampers och då ska vi prova hans storlek och se hur de är om kvällen...vågar inte köpa något billigt eftersom de läcker en massa och är sååå dåliga i passformen

• lindalake

Här funkar Huggies bäst (har dock inte testat pampers sen han var liten). Han var i måndags 65 cm lång och vägde 7165. kanske inte så långsmal?
    Både libero och euroshopper läcker tidigt på morgonen. han ligger nästan alltid på sidan och sover.
    Här korvar sig inte blöjorna, lite kristaller nån gång ibland, läcker inte, blir inte röd, känns torrt.

Om du testar huggies så använd inte mer än tre blöjor? så kan du skicka tillbaka om du inte är nöd. det står info på deras hemsida www.huggies.se/

men vad jag verkligen märkt i blöjdjungeln är att våra barn är olika. vad som passar för min kanske inte passar för din. så tyvärr får man prova sig fram. för att inte tala om att det kan ändra sig under tidens gång också

• Kvasa

Pampers Active Fit är klart smalare, smidigare och har mer strech i magen än Libero, dessutom är de längre så kanske är risken för läckage mindre. Baby Dry är däremot något kortare tror jag... Min kille (62 lång, ca 6,5 kg) har kunnat ha alla tre men active sitter bäst!

• gabbilw

min dotter är åxå långsmal. har använt libero tills hon va 3 månader då jag inte tyckte passformen va så bra längre, provade då huggies, men dom sög inte upp nå bra. Men pampers uppsugningsförmåga är överlägsen och passformen är suverän!

• Lady Bling
    Alicia 72 skrev 2007-09-30 21:07:08 följande:
    Förresten; om jag nu kommer på att Libero är torrast i alla fall - är det någon som har provat deras byxblöjor som nattblöja till en egentligen för liten bebis? Den minsta är ju från 7-11 kg och min tjej väger som sagt strax under 6.5kg och är lång-smal. Det är först nu hon har börjat kunna ha Liberos 5-8kgs blöjan.Eftersom de jag har nu sitter så dåligt på henne så läcker de ibland i sidorna på natten. Så det kanske kan vara idé att prova byxblöjan på nätterna menar jag.alicia
    Jag använder liberos minsta up and go (7-11 kg) till vår dotter, funkar otroligt bra på natten också. Har aldrig läckt varken kiss eller bajs. Hon är 5 månader gammal och väger ca 5,5 kg och är 61 cm lång. Har använt dom sen hon vägde 5 kg. Dom rekommenderas varmt!
  • bouncer

Min dotter är nu 8 månader och det enda jag kan rekommendera är att fortsätta med Libero. Vi provade Pampers med "caterpiller flex" Baby dry heter den väl, helt värdelös. Den läckte direkt. Våra Libero har bara läckt typ 2 ggr har jag för mig. Vi använde up & go som nattblöja ett tag å den funkade jättebra.

• Alicia 72

Jag har köpt Pampers Active Fit nu. Men bara använt en blöja. Verkar OK men vill testa hållbarheten lite först så det blev Libero som nattblöja i natt också. Dock tycker jag inte riktigt om att de luktar något slags medel.... Får se hur hon reagerar.

Hon har kommit på att man genom att ställa sig i brygga och skjuta ifrån med fötterna både kan förflytta sig framåt samt försvåra maximalt för mamma att sätta på blöjan varför Liberos byxblöja ligger nära till hands vid nästa blöjköp

Tack för alla tips!

Alicia

• jimmys baby nr1

Kan varmt rekomendera liberos byxblöja till din dottor.
    Dom funkar jätte bra till min son på 6 mån, inget som läcker eller kan dras av sin, som min son lärde sig att göra och dom är lätta att ta på när dom inte vill ilgga stilla. lycka till

• Joje

Använder Pampers baby dry till min lillkille. Byter aldrig blöja på natten... han sover hela nätter. Det har aldrig läckt och han verkar inte kissa så mycket på natten heller...

• Denise87

jag använde libero i början för de va mjukast sen provade jag pampers å nu tycker ja libero fullkomligt suger , fattar inte varför alla verkar gilla libero dom e tjocka å klumpiga å suger inte upp i närheten av så bra som pamers å dom har aldrig läckt för mig iaf... både active fit å baby dry e bra men ja har baby dry på natten.. alla libero fantaster prova pamers en gång till !!!!

• Angel in sight

Pampers babydry 4-9 kg använder vi hela tiden. Hon äter ca 2-3 ggr varje natt och vi har samma blöja från ca 22-08 (förutsatt att det bara är kiss). Tung blir den ju men läcker gör den inte och torr i rumpen är hon.
    Hon räknas väl som långsmal då hon är 64 och vägen knappt 6 kg.

• Rödstrumpa

Hm, måste instämma med föregående- har haft Libero på vår kille ända från födsel men var lite nyfiken på Pampers så jag köpte dom häromsistens. Wow, dom är ju mkt smidigare och sitter def bättre på vår "tjockis" Tror det är babydry och vikt 7-13 el nått sånt. (Eric väger strax över 9kg)
    Ffa är jag nöjd med att pampersblöjan inte är som en stor tjock korv mellan benen när man har satt på dem! Å jag som hade hört så mkt dåligt om pampers!??

• sommarmor

Har libero på min kille, funkar kanon har en storlek större på natten bara, som de rekomenderar. Testade pampers när han var liten men den likson klibbade fast på rumpan, dessuton läkte två av fyra blöjor, medan libero har läckt en gång på 3mån (hade för liten storlek på natten)

Verkar vara väldigt olika vad som passar olika barn. Är väl tur det finns olika sorter så man kan välja det som passar en själv bäst.

Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?