• Alicia 72

Bästa nattblöjan för en 4-månaders?

Hej!
    Jag har Libero idag till min 4-månaders dotter. De är bra, läcker sällan dock inte så bra passform för en lång-smal tjeja.
    Jag tycker att ytskiktet är bra dock inte sååå bra att jag låter blöjan sitta på hela natten (eftersom hon äter 3 grr/natt så blir det en del kiss). Nu har hon den senaste veckan haft svårt att somna om efter blöjbytet och det har tagit ca 2 timmar (mot att bara amma och lägga ned henne om man inte byter blöja). Detta sömuppehåll märks både på henne och mig dagen efter.

Så min fråga; vilken blöja tycker ni är torrast? Så pass torr att man med gott samvete kan låta blöjan sitta på en hel natt och båda sova gott? (Förutsatt att inget bajs eller läckage skett förstås...)

Ska i eftermiddag inhandla den blöja som vinner denna omröstning . (Hon är alltså långsmal och väger knappt 6.5 kg).

Mvh,

Alicia

• Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?
  • Noali

Min tjej är också lång och smal. För oss funkar Pampers Active Fit 4-9 kg kanonbra på nätterna. De har inte läckt en enda gång och är helt perfekta i passformen.
    På dagarna varvar jag Pampers, Libero och Lidl och då funkar alla lika bra.

• Noali

Kanske ska tillägga att hon får nattblöjan vid 19-tiden och sedan sover fram till 6 på morgonen med den.

• lakritstrolletnr1

vår lilla kille är ca 10 veckor och 61 cm lång, han väger 5 kg. pampers baby dry är skit stora för honom, kanske lämpar sig mer för tjockare bebisar? Vi har haft läckage med pampers men aldrig med libero new born. Han har absolut inget så kallat baby hull alls utan bara lång och smal så pampers dom glappar jätte mycket. Libero mini är bra runt magen om man drar åt dom långt men ändå lite stora. Hur är huggies i storleken? Har bara gått på libero och pampers som vänner rekommenderat. Men vi är öppna för att testa andra märken också. Nån som testat pampers new baby?

• lakritstrolletnr1

han sover ifrån 8 till ca kl 6 och med libero har vi inte haft några olyckor. Finns det nån blöja som är mer elastisk för nyfödda eller är det bara för äldre som börjat gå?

• lakritstrolletnr1

ursäkta om jag deltar i tråden med nyfödd såg nu att det står nattblöja för 4 månaders, sorry! Om nån ändå vetoch vill svara så blir jag himla glad:)

• Alicia 72

lakritstrolletnr1; Vi hade också Libero 3-6 kgs och var helnöjda med dem! Satt bra, mycket mjukare och satt bättre än Pampers motsvarande viktklass, torrt och läckte aldrig (vilket Pampers gjorde som såll)! Men Liberos 5-8kg är en helt annan blöja (på henne i alla fall) - stor och klumpig och därmed svår att få att sitta bra. Men den har ju outstanding ytskikt av dem vi har provat. Men som sagt - tycker inte riktigt att det håller måttet för att jag med gott samvete ska kunna skippa blöjbytet mitt i natten.

Känns som att resultatet av era övriga svar är att Pampers och Huggies ligger högst. De som provat båda anser att kanske Huggies är lite torrare.
    Så - idag är det jag som försöker leta upp ett paket Huggies. Funkar inte de står Pampers Baby Dry på tur i testlistan.
    Och annars har jag ju mina bra Libero och får fortsätta byta blöja på natten.

Tack för alla svar!

Alicia

• Alicia 72

Förresten; om jag nu kommer på att Libero är torrast i alla fall - är det någon som har provat deras byxblöjor som nattblöja till en egentligen för liten bebis? Den minsta är ju från 7-11 kg och min tjej väger som sagt strax under 6.5kg och är lång-smal. Det är först nu hon har börjat kunna ha Liberos 5-8kgs blöjan.

Eftersom de jag har nu sitter så dåligt på henne så läcker de ibland i sidorna på natten. Så det kanske kan vara idé att prova byxblöjan på nätterna menar jag.

alicia

• Sankes fru
    tss skrev 2007-09-29 21:59:54 följande:
    Bambo rymmer mer än Libero. Kanske för att den är 4-9 (libero 4-8kg). Vår 6.9kg kille klarar natten kl. 20-08 på en Bambo.
    Bambo vart hittar man dessa?
  • Sankes fru
    Alicia 72 skrev 2007-09-30 21:07:08 följande:
    Förresten; om jag nu kommer på att Libero är torrast i alla fall - är det någon som har provat deras byxblöjor som nattblöja till en egentligen för liten bebis? Den minsta är ju från 7-11 kg och min tjej väger som sagt strax under 6.5kg och är lång-smal. Det är först nu hon har börjat kunna ha Liberos 5-8kgs blöjan.Eftersom de jag har nu sitter så dåligt på henne så läcker de ibland i sidorna på natten. Så det kanske kan vara idé att prova byxblöjan på nätterna menar jag.alicia
    Jag har samma problem som dig. Maja är 65cm och väger 6950gr (6månader). Jag msåte också byta på natten annars kan Libero läcka, pampers är pisdåliga tycker jag.
  • Kaktusen

Köp inte Huggies! Bortkastade pengar! Pampers baby dry och active fit är bäst. Vilken som av Pampers.

Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?