Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Bästa nattblöjan för en 4-månaders?

Hej!
    Jag har Libero idag till min 4-månaders dotter. De är bra, läcker sällan dock inte så bra passform för en lång-smal tjeja.
    Jag tycker att ytskiktet är bra dock inte sååå bra att jag låter blöjan sitta på hela natten (eftersom hon äter 3 grr/natt så blir det en del kiss). Nu har hon den senaste veckan haft svårt att somna om efter blöjbytet och det har tagit ca 2 timmar (mot att bara amma och lägga ned henne om man inte byter blöja). Detta sömuppehåll märks både på henne och mig dagen efter.

Så min fråga; vilken blöja tycker ni är torrast? Så pass torr att man med gott samvete kan låta blöjan sitta på en hel natt och båda sova gott? (Förutsatt att inget bajs eller läckage skett förstås...)

Ska i eftermiddag inhandla den blöja som vinner denna omröstning . (Hon är alltså långsmal och väger knappt 6.5 kg).

Mvh,

Alicia

• Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?
  • Alicia 72

PennyJane; vilken blöja använder ni då? (Den vill jag i alla fall inte ha då, om ni har samma problem ).

Alicia

• Alicia 72

Ingen som provat en supertorr blöja? Kanske inte finns....

Alicia

• Alicia 72

Ok, får prova Pampers samt Huggies så får vi se vart det leder!

Tack!

Alicia

• Alicia 72

Buttelina; är ytskiktet torrt efter en hel natt? Eller är det kanske Baby Dry man ska gå på i Pampersklassen om man först o främst är ute efter en torr nattis?

Alicia

• Alicia 72

Hmmm svårt!
    Har hört så otroligt olika om Huggies, allt ifrån sämsta möjliga blöja till bästa man någonsin testat. Lossnar geleklumpar, blöjan är torr men skum - blir som en boll i den, osv. Antar att man får testa själv....
    Pampers Baby Dry verkar alltså vara torrare längre än Pampers Active Fit?

Tråkigt att några tyckte att Libero är torrast - då de inte håller måttet för en hel natt här hos oss. Skulle innebära att vi redan har det bästa man kan få

Nåja, prova skadar väl inte.

Tack igen!

Alicia

• Alicia 72

lakritstrolletnr1; Vi hade också Libero 3-6 kgs och var helnöjda med dem! Satt bra, mycket mjukare och satt bättre än Pampers motsvarande viktklass, torrt och läckte aldrig (vilket Pampers gjorde som såll)! Men Liberos 5-8kg är en helt annan blöja (på henne i alla fall) - stor och klumpig och därmed svår att få att sitta bra. Men den har ju outstanding ytskikt av dem vi har provat. Men som sagt - tycker inte riktigt att det håller måttet för att jag med gott samvete ska kunna skippa blöjbytet mitt i natten.

Känns som att resultatet av era övriga svar är att Pampers och Huggies ligger högst. De som provat båda anser att kanske Huggies är lite torrare.
    Så - idag är det jag som försöker leta upp ett paket Huggies. Funkar inte de står Pampers Baby Dry på tur i testlistan.
    Och annars har jag ju mina bra Libero och får fortsätta byta blöja på natten.

Tack för alla svar!

Alicia

• Alicia 72

Förresten; om jag nu kommer på att Libero är torrast i alla fall - är det någon som har provat deras byxblöjor som nattblöja till en egentligen för liten bebis? Den minsta är ju från 7-11 kg och min tjej väger som sagt strax under 6.5kg och är lång-smal. Det är först nu hon har börjat kunna ha Liberos 5-8kgs blöjan.

Eftersom de jag har nu sitter så dåligt på henne så läcker de ibland i sidorna på natten. Så det kanske kan vara idé att prova byxblöjan på nätterna menar jag.

alicia

• Alicia 72

Oj oj, vad alla tycker olika! Man hade ju kunnat tro att uppfattningen av ytskikt i alla fall skulle vara ungefär den samma hos alla...

Får prova mig fram. Det är så trist bara när man köpt ett paket med 60 blöjor och så är de kassa. Vet inte hur många såna paket jag har stående i förrådet...

Alicia

• Alicia 72

Kan nu berätta att jag köpte Huggies. Och ytskiktet var väl så där, inte i närheten av Libero men som på de flesta andra blöjor. Och materialet som suger upp lägger sig ju som en knölig korv iblöjan???
    Fäller massa gummipluttar gör dem också och hon blev illröd i rumpan efter ett dygns användning. Så Huggies dumpar vi - blir till att kasta resten av paketet .
    Det enda som var bra med den var passformen.

Vet inte ens om jag vill prova Pampers - är så trött på att köpa dyra blöjor som inte håller måttet och så får man kasta dem.

Får väl stå ut med Liberos kassa passform - de har uppenbarligen klart bästa ytskiktet i alla fall. VIlket känns som prio 1.

Alicia

• Alicia 72

Jag har köpt Pampers Active Fit nu. Men bara använt en blöja. Verkar OK men vill testa hållbarheten lite först så det blev Libero som nattblöja i natt också. Dock tycker jag inte riktigt om att de luktar något slags medel.... Får se hur hon reagerar.

Hon har kommit på att man genom att ställa sig i brygga och skjuta ifrån med fötterna både kan förflytta sig framåt samt försvåra maximalt för mamma att sätta på blöjan varför Liberos byxblöja ligger nära till hands vid nästa blöjköp

Tack för alla tips!

Alicia

Svar på tråden Bästa nattblöjan för en 4-månaders?