Grisöron
Kan en hund bli dålig i magen av grisöron?
Vi köpte 2st igår och han åt ½ igår och andra halvan imorse och idag så är han lite taskig i kistan...inte diarée men dålig.
(Han är valp).
Kan en hund bli dålig i magen av grisöron?
Vi köpte 2st igår och han åt ½ igår och andra halvan imorse och idag så är han lite taskig i kistan...inte diarée men dålig.
(Han är valp).
jag har hört att de blir det.. det är väldigt fett osv.. ger aldrig min hund grisöron men vet många som gör det...
men som sagt ja de kan bli dåliga i magen...
just nu ligger snuttan och tuggar ben och kollar på micke och molle:)
Ja, jag tänker då inte ge honom det andra för att se om det blir samma igen. Får hitta på nå annat gotta istället. Tuggben ger han inte så mycket för, därför som vi testade öronen istället.
Ja grisöron är rökta och det tål inte en del hundar. Ge bara ett då och då.
vi har testat mycket olika.. lever godis och sedan märgben är väl favoriterna och även denta stix tycker hon om mycket...
sleeping sun:
Vi hade tänkt och ge det som lördagsgodis men testade igår redan och imorse var han så odräglig på barnen (vela vara med och leka) så då fick han resten då. Den andra hade vi tänkt spara men han kommer inte få fler...inte om han blir dålig i magen av dom.
sataya:
Funkar denta stix? Har gått och sneglat på dom men det känns mer som att det är rent godis
Kanske får prova nå ickerökt som inte är lika bastant som tuggben. Finns ju mindre men dom käkar han ju upp på 5 minuter och man vill ju att han ska hållas ett tag
sataya:
Jo, det är väl mer på själva andedräkten som jag tänker på. Vår valp luktar lite illa, som om att han ska ha ätit en död mus eller nå...men så äter han ju allt han hittar ute. Hade tänkt börja med tandborste på honom för att förhindra tandsten (vilket tuggben också ska hjälpa till med).
Hehe, jag förstår om hon tuggar. Kommer väl vår att göra också för han försöker naggas så fort man kommer i närheten av nosen på honom.
Han är 13 veckor.
Eran då?
Man ska inte ge rökta produkter till sina hundar, det är inte bra.
Ifall grisöronen inte var rökta så blev han troligen lite dålig för att hans mage inte är van med sådana godsaker!