• peez

Jag behöver tips på ett extremt gott rödvin!

Har du något favoritvin som är sådär underbart gott så vill jag gärna veta vilket det är!
    Jag är väldigt förtjust i mustiga, tunga och smakrika viner med låg syra. Speciellt förtjust blir jag om vinet nästan är åt det söta hållet när jag äter en köttbit till.

Har´ru något tips?

• Svar på tråden Jag behöver tips på ett extremt gott rödvin!
  • Supertesco

Jag bara älskar Penfolds Rawson´s retreat. Jag har för mig att det heter så, har ingen flaska eller kartong hemma just nu. Rekommenderas verkligen, lite dyrare men helt klart värt pengarna!

• jennie ellie

Roderberg tror jag ett box heter ett blandvin jätte fylligt ca 300, gillas av alla jag bjudit

• siamusen

Hur dyrt far det vara?

Petrus cheval blanc annars.

• Dudden

Är dålig på vilka länder viner kommer ifrån och så där, men jag är förtjust i ett par viner som heter Canaletto och Hidden rocks.
    Sen finns ju Chill out, Jp jenet, Cato Negro, Mauro och Two oceans som jag tycker är rätt schysta viner!

• panki2

Masi är gott

Sangre de toro (torres)

Santa Helena

Mina Favoriter med risk för felstavning

• peez

Tja, om vi säger ett maxpris på 300 för en flaska gott lördagsvin. Billigare förslag mottages också mer än gärna. Samt dyrare för de extra speciella tillfällena.

• Blåklocka

Marzemino är ett väldigt gott och prisvärt rödvin. Alla som vi har bjudit det på tycker att det är gott, och det är dessutom billigt. Sedan är ju Faustino riktigt gott, det finns ju i olika prisklasser. Ju dyrare desto godare

• panki2

300! då skulle jag köpa champanje i stället.

• Aros

El Coto är supergott. Ännu godare är den något dyrare varianten El Coto de Imaz. Fantastiskt gott rödvin!

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
Svar på tråden Jag behöver tips på ett extremt gott rödvin!