• Elliot 03

Kläder på sovande barn?

Hur mycket har era barn på sej på natten när dom sover?? Han e 5 dagar och på bb sov han med mössa, hur länge ska dom göra det?

• Svar på tråden Kläder på sovande barn?
  • Hobgoblin
    MammaSa skrev 2007-09-30 21:27:19 följande:
    Småttingar är nästan alltid kalla om henderna och fötterna. Man ska känna på mage om de fryser eller inte (har läst någonstans). Våran dotter sover i pijamas men aldrig har på sig mössa inomhus
    Så sa min bm som skrev ut mig från bb också.
    Känn på magen!
  • Lady Gaga

just nu sover Felicia i en kortärmad body + tunna byxor. Annars brukar hon ha en sparkdräkt där man kan knäppa upp bakdelen om man behöver byta blöja.

~äta här eller äta påse?~
  • rosalin

Tösen sover i bara blöja och har gjort sen vi kom hem från bb istort sätt. Hade pyjamas ett par gånger men då blev hon så varm. Dessutom är det så smidigt med bara en blöja

• Ankissen

Så här sov Elliot de första månaderna. Han är född i november, så det var rätt kyligt. Han har en pyjamas på sig med fötter och sen låg han i sin insats i allt detta "fluff". Tror han kände sig varm och go och att det påminde lite om mammas mage...

Säger godmorgon till mamma och pappa

Mamma till världens sötaste Elliot
  • nasse1

precis som mammasa sa så känn på magen.....fötter o häner e kalla eftersom deras cirkulation inte riktigt e igång. Så man kan tro de e kalla bara för det.

Men har de lagom temperatur på mage så e det bra

• MeLinda82

Det är lite olika,beroende på temperatur inne.Sällan pyjamas eftersom han blir så varm. Oftast bara kortärmad tröja eller body och blöja förstås.

• Bananskal

dom första veckorma sov alicia i body, när hon vart ca 2 månader började vi med pyjams.
    hm.. på bvc sa dom att man inte får låta bebisar bara ha på sej blöja då dom kan få av sej den och få den över huvudet och då dö.

• Gladabarnensmamma

Det beror alldeles på hur varmt det är inne!

Runt 20'c: Långärmad helbody m. fötter + sovpåse
    Runt 23'c: Kortärmad body + sovpåse
    Runt 26'c: Långärmad helbody m. fötter
    över 28'c: Blöja alt. ett litet linne

Har aldrig sovit med mössa

• Triple Trouble

lät märkligt...mina barn har aldrig lyckats få av sig blöjan själv förrän de blev rätt stora och oddsen att den skulle hamna över ansiktet och dessuton fastna där borde vara obefintlig tycker jag..men vad vet jag.

mina sover oftast i blöja, eller det de har haft på sig under dagen, tröja eller body. (de kräks så mycket att vi byter kläder typ 10 ggr per dygn, så ingen idé med pyamas) Dottern har pyamas eller nattlinne.

Bananskal skrev 2007-10-01 03:20:18 följande:
    dom första veckorma sov alicia i body, när hon vart ca 2 månader började vi med pyjams.hm.. på bvc sa dom att man inte får låta bebisar bara ha på sej blöja då dom kan få av sej den och få den över huvudet och då dö.
Svar på tråden Kläder på sovande barn?