Inlägg från: Moparwoman |Visa alla inlägg
  • Moparwoman

Fula barn?

Men så ändras ju även barnens utseende ganska mycket fast de är så små. En i vår föräldra grupp började skallen att växa jättemycket på.. eller ska man säga att ansiktet slutade växa. Så hon såg ut som hon skulle få elefantskalle men innan hon var 1 år så var allt normalt igen och hon var en söt liten tjej.

• Moparwoman

öhh.. vi har en rödhårig som inte är ful!

• Moparwoman

Är det då vi ska lära våra barn att rödhåriga barn, barn med fräknar eller barn med glasögon är fula?

• Moparwoman

Jag tycker att man ska inte lära ut barn alls att det finns andra som är fula eller söta.. alla har lika värde!

Därför skrämmer mig kommentarer som den som fälldes tidigare.. att barn med rött hår, fräknar är fula!
    Det är därför vi har mobbare och kommer ha dem tills fördomar som dom är borta!

Jag har inte sagt att mitt barn är sött.. jag bara dementerade att Alfred är ful för att han har rött hår!

Trodde aldrig att jag skulle behöva sitta och försvara mitt barn för att han är rödhårig!

• Moparwoman

Man hittar inte på att alla ser exakt lika bra ut eller är exakt duktiga!!

man LÄR sina barn att alla är lika värda och man ska behandla sina medmänniskor med respekt och det är oavsett hur de ser ut eller hur duktiga de är!

• Moparwoman
    decemberflicka skrev 2007-10-04 14:01:01 följande:
    Jag som precis tänkte skriva här att jag tycker rödhåriga barn är det vackraste som finns...
  • Moparwoman

Ja, för min del får de gärna stänga ner denna diskussion. Tycker inte heller att vuxna människor ska sitta och uttrycka att andra barn är fula!

Svar på tråden Fula barn?