Fula barn?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
Hej hopp!
Jag å killen låg å diskutera en kväll om man som förälder kan se sitt barn som fult? Till utseendet! Vet att man kommer älska det lika mkt oavsett utseende men... Det finns ju FAKTISKT fula barn... Tror ni man ser det själv?
nej absolut inte... Man tycker nog sitt eget barn är de vackraste i hela världen!
Jo jag kan tänka mej det.... Och förstår det oxå...
Men liksom när dom blir lite äldre eller så.. Konstiga funderingar va? haha...
Min första var rätt så ful när han just kommit och kanske några timmar till, Han var grå i färgen, hade en stor svulst på ena sifan av huvudet , som sedan blev blå...ha hade stått länge och "stampat" i min bäckengång...Sned i ansiktet ( det satt kvar länge) Men efter någon dag var han sötast i världen såklart!
mmm..verkligen konstig fundering.. min son blir sötare å sötare för varje dag så jag har inte haft de problemet
klart det finns fula ungar, den som förnekar det ljuger som en häst travar.
Är utseendet verkligen så viktigt på barn ?
När Loke föddes tyckte jag verkligen han var det sötaste som fanns,annars tycker jag att nyfödda bebisar överlag är just fula ![]()
Självklart finns det fula barn.
Jo, det är väl klart! Min son har haft perioder när han inte har varit särskilt söt. Och jag kan tänka mig att det finns andra barn med ett "mer fördelaktigt utseende" än han. Men det är ju vem han ÄR som gör att han blir sötast och framförallt finast för mig. Men rent objektivt skulle det aldrig falla mig in att hävda att han är den sötaste ungen i världen.
Jag har också funderat på det!!
Jag brukar fråga folk (och med folk menar jag här min mamma, min svägerska, mina kompisar osv) om min son verkligen ÄR söt eller om det är bara jag som ser det med mina mammaögon..!
Ingen har hittills vågat säga nåt annat än att han såklart är jättesöt!
Jag försöker verkligen se objektivt på honom, och försöka tänka att han inte är min bebis utan en bebis man ser på stan eller så.
Hur jag än vänder o vrider så är han dock (helt objektivt alltså) sötast i hela världen!