• Anonym (varför)

varför är min mage så svullen

Hej...

Är 26 år, normal vikt...mitt problem är, varför är min mage så svullen uder naveln ( nedre delen av magen ) jag ser gravid ut typ som jag vore i 5:e månaden, vetinte vad jag ska göra, jag äter inte speciellt mycket, frukost ibland sen mellanmål med frukt kanske nått knäckebröd, sen en middag vid 16:00 ca sen äter jag oftast inget mer, har normal vikt men vill ha bort kul magen.....finns det nått man äter som kan göra magen uppsvälld isåfall vad???

• Svar på tråden varför är min mage så svullen
  • Anonym (varför)

någon

• Anonym (varför)

nej det gör jag inte, är 1.60 lång och väger 57 kilo.....

Vi försöker få barn, håller på med ivf men jag vet att jag inte är gravid

• evanill

Du äter visst för lite! Har fått lära om på klinik pga ätstörn.

Du ska äta frukost, lunch, gärna mellanmål, middag och kvällsmål.

När kroppen inte får i sig de mål den behöver sväller magen upp så där.

O B S !!!

Eftersom ni försöker bli gravid SKA du äta rätt, det är väldigt viktigt!!

• Idaaa1982

Sån var min mage oxå... Åt då för lite.. När jag började äta mer "regel-rätt" så blev magen platt å fin igen!

• Anonym (x)

Eller så är du allergisk mot tex gluten eller laktos,då sväller magen upp.

• Anonym (varför)

jag VET att jag inte äter för lite verkligen inte, snarare tvärtom men tydligen lägger sig allt på min mage.....Tror kanske det sist nån skrev, kan va ellergi mot nått man inte tål kanske...kanske äter fel mat med fel fett osv?

• BabyJay

Men som du skrev i ts så äter du för sällan (och för lite)

• BabyJay

å när man äter för lite så sväller magen och dessutom lägger kroppen på sig i princip allt den kan eftersom den tror att man svälter...

• Anonym (varför)

Jag äter inte för lite, att ja skrev för sällan var nog lite överdrivet, vet bara att deta inte beror på att ja äter dåligt för det vet jag att jag inte gör......

Svar på tråden varför är min mage så svullen