• koninen

hjälp!! kaskadspya vid flaskmatning

Min son föddes i april 2007 och han spyr fortfarande de där mängderna.. hans magmun är inte tillräckligt utvecklad och kan inte hålla kvar maten.. Sen som någon skrev, ser det alltid ut som att det är mer spy än vad det är.. Prova med samma mängd, men pausa emellanåt, inte hela plaskan på en gång. Och efter maten, sätt henne inte upp, utan låt henne ligga 10 minuter och smällta maten och sen rapa (fall hon behöver rapas alltså).. Jag vet precis hur det är.. Du märker ju om hon är hungrig väldigt ofta, då kanske det är så att hon spyr för att hon är allergisk mot ersättningen/mjölken, och behöver någon annan ersättning..

Lycka till

Älskar mina troll- Sara & Noel
  • koninen

Jo, kan tillägga, att min son kunde inte alls behålla bröstmjölken, den var på tok för rinnig och kom upp så fort jag drog ut tutten ur munnen på honom.. Fiinns nåt på apoteket som man kan droppa i mjölken/ersättningen som gör att det blir tjockare i magen och ska stanna kvar där... Pröva dig fram...

• koninen

Hmmm, jag tycker mängden du ger är alldeles lagom, barn ska äta tills de är nöjda..

Kanske har du för stort hål på dinappen då.?? Eller så kanske hon bara blev för mätt för sitt eget bästa

Svar på tråden hjälp!! kaskadspya vid flaskmatning