Inlägg från: huge smile |Visa alla inlägg
  • huge smile

Katten försöker dia en filt!

Jag har en kattunge som är ca. 4 månader gammal, och nu har han plötsligt börjat "dia" en fleecefilt! Han "suger" eller biter på den, och trampar med framtassarna på samma gång.

Vad beror detta på? Saknar han sin mamma? Är det vanligt att kattungar gör så?

Har en katt sedan tidigare, men hon har aldrig gjort på det här sättet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-03 13:51:20:
    Kattungen var 12,5 veckor när vi fick hem den, så den har ju inte separerats från mamman för tidigt.

• Svar på tråden Katten försöker dia en filt!
  • huge smile

Kattungen kom hem till oss när den var 12,5 vecka, så det är ju inte för tidigt. Den har inte gjort så här förut, utan började med det nu efter ca. en månad hemma hos oss. Märkligt, men skönt att höra att andra katter också har detta beteende.

• huge smile
    piixelslyna skrev 2007-10-03 13:50:46 följande:
    Våran katt gjorde också så. Men hon försökte dia hunden. Haha. Eftersom att hunden är så snäll så lät hon henne hållas.
    Hehe, så gulligt!
  • huge smile

Han gör det ofta innan han ska sova, så det tycks vara något som gör att han känner sig trygg?

• huge smile
    jagarhosdigigen skrev 2007-10-03 13:53:53 följande:
    O min andra lilla kisse mjölktrampar på den som diar på filten ;)

ja kan inte hålla mej för skratt ;)
    Naaaww, så underbart sött!
  • huge smile

Skönt att det ändå verkar vara rätt vanligt, jag blev riktigt orolig för lilla kissen! Tack för alla svar, nu känner jag mig lugnare!

• huge smile
    jagarhosdigigen skrev 2007-10-03 14:39:04 följande:
    huge smilePratade med en veterinär om det när jag kastrerade den gråa (Enzo) hon sa att det är ABSOLUT inget o oroa sig över, att vissa katter gör så helt enkelt
    Skönt att höra, jag vill ju att katten ska må bra, trodde att han hade fått psykologiska problem.
Svar på tråden Katten försöker dia en filt!