Ni som gett follow-on milk eller liknande......
.... vad har ni gett? När började ni att ge det och hur ofta gav ni det?
Ammade ni innan ni började med det, eller gav ni ersättning?
.... vad har ni gett? När började ni att ge det och hur ofta gav ni det?
Ammade ni innan ni började med det, eller gav ni ersättning?
Googles,
Min son var likadan och nu helt plotsligt har han slutat vakna, jag var ratt 'svag' sa jag gav honom flaska sa fort han vaknade for att jag var sa trott sjalv, men nu om han vaknar vill han inte ha mer mjolk, kan ioch for sig bero pa att jag matar honom mer pa dagen.
Han har precis borjat gilla banan och det verkar matta ratt bra! Jag ger honom ocksa middag ganska sent runt 17.30-1800 och sen gar han och lagger sig vid 1900
Jag har ocksa hort att Aptamil ska vara bast for lilla maggen
Lycka till
testa stage 3 den ar bra och jag var hos en barnlakare har i Eng nar Mia var 9 man och hon sa att man kan kora pa den fran 6 man.. det kanske ar battre an steg 2?
Vi körde SMA och det fungerade bra. Jag ammade bara 2 månader så han hade annan SMA ersättning via flaska innan vi bytte till follow-on Milk. Nu är sonen 4 år så jag kommer inte ihåg direkt när jag bytte men det var nog någonstans runt 6 månader tror jag. Han drack detta upp till två års ålder.
Nu har sonen fått ersättning under dagen de senaste tre veckorna ungefär och han dricker väldigt lite! Så fort vi kommer hem från jobb/dagis vid 17.30 måste jag amma honom och jag undrar liksom när han kommer att vänja sig vid ersättningen. Han har fått i mugg eftersom han avskydde flaska när han var mindre, nu under helgen har jag testat med flaska igen och det går ner. Dricker han 60ml är det bra.
Jag som hade hoppats kunna åka till Spanien två nätter i slutet av november men då måste jag ju kunna känna att han kommer att dricka tillräckligt.
jsmfb - min dotter drack oxå väldigt lite på dagen i början, förra veckan var första hela veckan på dagis och hon vägrade dricka någon ersättning. Innan dess hade jag ammat en gång på dagen och hon åt ca 80 ml en gång om dagen men hon tar det varken från flaska eller mugg där.
Sen hon börjat på dagis har jag slutat amma på dagen och nu får hon 110 ml för- och eftermiddag när hon är hemma på helgen och den dagen jag är ledig men hon skulle nog kunna ta mer, åtminstone vid ett av tillfällena.
Hon har inte varit på dagis sen i fredags nu så det ska bli intressant att se om hon tar något när hon kommer tillbaka dit igen.
Att din son tar flaska nu är positivt, förhoppningsvis så kommer han att öka det han tar successivt fram tills du ska iväg.
Det verkar ha släppt rejält för oss, hur går det för er, Googels?
Dottern har varit hemma från dagis hela veckan pga ögoninfektion så vi får vänta tills nästa vecka för att se.
På tal om nåt helt annat, fast kanske relaterat.....Har du märkt någon skillnad på sonens bajs sen han började äta mer ersättning? Dottern har varit väldigt lös i magen på sista tiden men jag är inte säker på om det är pga ersättningen, har för mej att jag läst att det kan bli så pga de probiotics i den, eller om det är pga att hon håller på att få tänder.
Svårt att veta om det är ersättningen men det är ljusare... kanske ReadyBrek som han får till frukost nu. Det är inte så fruktansvärt löst i alla fall. Sonen har inga tänder men dreglade väldigt idag så vi får se.
Sån här follow on milk, smakar det gott? Jag undrar eftersom att vi ska utomlands och vår lille kille
är van vid välling, vilket han ju kommer att få sluta med. Tycker ni att follow on milk är lika mättande som välling? Smakar det lite som vanlig bröstmjölksersättning, vilket ju enligt både mig och den lille mannen smakar riktigt trist
Det är väl okej men är väl lite tunnare än välling så det kanske inte mättar lika bra. Det kanske skulle gå att blanda i lite grötpulver och få det att likna välling. Vi har haft två sorter och jag tycker Hipps verkar mindre plastig i smaken än SMA.
Lustigt jag tycker precis tvartom, Hipps tycker jag bade luktar och smakar sotblaskigt pa nagot satt
Tror inte att follow-on milk ar lika mattande alls men du kan ju prova med att vanja honom vid grot och har finns ett grotmarke som heter Holle som kan blandas ut med mjolk och da ska vara som valling, jag har bara provat det en gang men det gick inte igenom nappen pa nappflaskan....sa jag gav upp
Alltsa jag trodde dessutom att follow-on milk ar detsamma som brost]mjolksersattning bara att det ar mer/annorlunda mineraler och vitaminer som tex jarn tillsatt