Gratis blöjor?
Nu är sonen 4 år och använder fortfarande blöjor en hel del. Har läst nån stans att man får blöjor gratis till barn med funktionshinder som är över 4 år? Nån som känner till det? Vart vänder man sig?
Nu är sonen 4 år och använder fortfarande blöjor en hel del. Har läst nån stans att man får blöjor gratis till barn med funktionshinder som är över 4 år? Nån som känner till det? Vart vänder man sig?
Är det habiliteringen som skriver ut recept? För vi går till habiliteringen, men de har inte sagt nåt om det. Vad är det för sorts blöjor, kan man välja modell?
Ok, eldo, du han svara :) Då ska jag fråga på habiliteringen.
Ok, tack, då ska jag ringa barnläkaren, för vi bor i stockholm
Förresten Lefo, vad är det för blöjor då får?
Okej! Tack för svar.
Har nu ringt sköterskan på vår barnläkarmottagning och vi fick välja sort och om en vecka ska de stå vid dörren! Hur smidigt som helst :)
Jag har läst om hur du fått tillbaka på dagisavgiften. Olle går på ett föräldrakooperativ och vi är så tacksamma för dem och allt de gjort för oss, så jag vill inte ansöka om det. Vad jag förstår så är det dagiset som betalar tillbaka inte kommunen om det är föräldrakooperativ.
Annars så måste man ha koll på allt själv, vb tex sökte jag efter att ha läst på forum som det här, toppen att vi kan tipsa varandra i alla fall :D
Nu har blöjorna kommit! Stod utanför dörren en dag, vilken service :)