• Lefo

Gratis blöjor?

Det är olika på var man bor (som allt annat i denna handikappsvärd).
    Jag bor i Sth och här var det vår barnläkare som skrev recept på blöjor.
    Ringde först HAB men de hade inte en aning så jag provade med vår dotters läkare och BINGO. Nu har vi ett års förbrukning av blöjor (uttag fyra gånger).
    Linnéa är fyra ½ år och det var i aug nu i år som vi fick detta.

/Lena

• Lefo
    Nattljus skrev 2007-10-03 20:35:15 följande:
    Förresten Lefo, vad är det för blöjor då får?
    Kan först meddela att jag aldrig pratade med Linnéas läkare utan det var sjuksystern som tog mot samtalet och där meddelade jag att Linnéa inte ännu var torr och att jag ansåg att det var långt kvar innan hon blir det.
    Sedan frågade hon mig vad vi använde för sorts blöja och storleken och det blev Libero XL.
    Jag ringde i juni och när vi kom hem från en liten resa till Värmland så stod det två kartonger utanför dörren med blöjorna och kuponger som ska sändas in för nästa leverans när blöjorna har tagit slut.
    Måste säga att jag var väldigt imponerad.
    Sedan tror jag till och med att man kan få detta från tre år, men där är jag inte riktigt säker./Lena  

• Lefo

Alltså det var de blöjor som jag meddelade Linnéa använde som vi fick.

• Lefo
    Nattljus skrev 2007-10-04 16:48:41 följande:
    Har nu ringt sköterskan på vår barnläkarmottagning och vi fick välja sort och om en vecka ska de stå vid dörren! Hur smidigt som helst :)
    Vist blir man förvånad när man helt plötsligt kommer till rätt ställe och allt bara fixar sig.
    Synd bara att man inte blir informerad om det utan att man får reda på det på olika forum. Lika som att man inte behöver betala full dagisavgift för barn med särskildabehov (beror tyvärr också på var man bor och vilken försäkringskassa man tillhör).

/Lena
  • Lefo
    meteon skrev 2007-10-04 19:38:40 följande:
    Va?!!! Behöver man inte betala full dagisavgift hos er för barn m särskilda behov? Var bor ni? Det här måste jag kolla upp! Ska även kolla upp om vi kan få gratis blöjor vi med. Dottern är snart tre o ett halvt år och har en speciell handikapps plats på sitt dagis. Varje avdelning på hennes dagis har 12 barn varav 4 alltid är avsedda för funktionshindrade och det är en sådan plats hon har för att förklara det lite bättre.
    Här tråden som avser dagisavgiften.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m24145560.html

/Lena
Svar på tråden Gratis blöjor?