Inlägg från: Läderlappen |Visa alla inlägg
  • Läderlappen

december pappa

Hej hej! Själv har man BF 21 December :) så de blir nog att fira julafton på BB känns de som ! Någon som vet om dom serverar julmat? och/eller hur den smakar ? :P

• Läderlappen
    danielrydberg skrev 2007-10-10 20:33:14 följande:
    ....var ska förlossningen ske ??min sambos syster födde i lund och hon har för sig att dom servera nån form av julmat typ :Dmen de va väl ingen höjdare ...hoppas de hjälper nåt
    Förlossningen äger rum i Gällivare BB. Lååångt upp i lappland :) Nä min erfarenhet av sjukhusmat är inte dessvärre härlig. Men vafan, man är ju inte där för matens skull hursomhelst ;)
  • Läderlappen
    danielrydberg skrev 2007-10-10 20:40:38 följande:
    ok en liten bit från skåne då hehenee min erfarenhet av sjukhusmat är ingen höjdare iheller...men be svärmor eller nån ta med sig lite julmat de kommer jag lätt göra om vår baby kommer vid jul...:D
    Haha, absolut! Fan julkrubbet lever man ju på hela året.
    Var på UL igår o försökte se könet, men utan framgång så de får bli en överraskning på förlossningen :P lite trist då jag inte gillar unisex-kläderna, men vad ska man göra..

Bebisen är en huvudsak iallafall :)
  • Läderlappen

De där med sparkar i ansiktet känner jag igen, fick en i ögat för 2dagar sedan :P låg på nå jäkla mysko sätt.. Gav tillbaka med pekfingret hehe. (I allra försiktigaste grad givetvis..)

fraksson skrev 2007-10-12 13:23:05 följande:
    Håller med om det där med magen. Brukar ligga med huvudet på magen och känna sparkarna i ansiktet. Tycker det är hur coolt som helst.
  • Läderlappen
    danielrydberg skrev 2007-10-13 11:00:56 följande:
    "ha de bra alla danne"
    Fan va stiligt namn du har ;)
  • Läderlappen

Jajjemensan! Fina namn dära..

Vi har också funderat ut 2 namn alternativ för vardera kön.

Pojke = Elias Thomas Alf
    Tjej = Lova Anna Viola

(Alf och Anna är våra släktnamn.)

Efternamnet vet vi inte riktigt hur vi ska göra, de får vi se senare.

• Läderlappen
    fraksson skrev 2007-10-31 11:26:24 följande:
    Ville de inte berätta vilket kön eller ville han/hon inte visa upp sig? =)
    Våran ville då inte visa upp sig, så de får bli en överraskning den 21'a December :) Fast så brydd är jag inte ändå om vad gäller könet..
  • Läderlappen

Grattis Emilg till Sonen. De började pirra lite i min mage medans jag läste din historia, Tänka sig att de där kommer mycket sannolikt att hända mig också, alltså falsk alarm osv. :) Nåväl, Spännande för all del! Ha de så gött.

• Läderlappen
    vitro skrev 2007-11-14 20:04:44 följande:
    Nu dj**lar går det undan...Det är inte alls lång tid kvar :)15 december som sagt...ja eller hur det nu blir...men får ju hoppas att leveranstiden hålls ha ha vill inte ha barn på julafton..
    Vårat barn har BF 21'a December så risken är stor att de blir julafton på BB :P
  • Läderlappen
    vitro skrev 2007-12-05 23:18:49 följande:
    Det är förvisso den bästa julklapp man kan få :)10 dagars pappaledigheten kunde dessutom inte komma lägligare med alla röda dagar.. Det blir ju lite längre tid :)
    Dom flesta kanske redan visste om de men jag drar de iallafall, fick höra ett tips från FK att man kan ta ut 5dagar pappaledigt o sen spara 5dagar och vara ledig varje onsdag 5veckor framöver, då får man en jämnare ekonomi och mamman får vila efter 2dagar ensam. Så tänkte jag göra eftersom vi har BF 21december och mest troligt får ledigt 2veckor totalt och sedan varje onsdag 5veckor fram, tyckte de lät bäst så.

Bara ett litet tips :)

Hare gött presumtiva fädrar :)
  • Läderlappen

Ja damen är i vecka 38 nu så de kan bli närsomhelst :) har gjort en gips avgjutning av magen idag, ganska fräckt! Men väldigt grisig..

Längtar till o se vad som finns inne i magen :)

• Läderlappen

God jul och gott nytt år får jag väl säga, må många bebisar födas ;)

Svar på tråden december pappa