december pappa
Här är en till som blir pappa i december. Beräknat till den 25:e december. Det blir en mycket spännande jul i år.
Här är en till som blir pappa i december. Beräknat till den 25:e december. Det blir en mycket spännande jul i år.
Troligtvis Huddinge i Stockholm. Vi har tagit reda på vad det blir för nått, vi kunde inte hålla oss. Det blir en pojk!
Sen det där med sjukhusmat har jag ingen erfarenhet av .. tänkte att man nog får försöka gå på nått julbord innan jul så man har det avklarat innan liksom.
Ja det är lite overkligt att det bara är ca 10v +-2v kvar. hehe
Har ni inhandlat allt som man kan tänkas behöva ännu?
Vi har inhandlat det mesta. Eller fått det mesta. Svärföräldrarna är från Tyskland så de tog med sig en barnvagn från tyskland när de hälsade på oss för två veckor sen.
Vi fick en Gesslein F2. Är mycket nöjd med den. Bla så är den högre än andra vagnar och man kan byta ut de mindre svängbara framhjulen mot stora för vintern. Men den går inte att få tag på i Sverige dock.
Väl här så köpte de även en spjälsäng och ett skötbord åt oss.
Enda jag känner att jag har kvar att köpa vid det här laget är ett babyskydd.
haha.. ja det förstås
Håller med om det där med magen. Brukar ligga med huvudet på magen och känna sparkarna i ansiktet. Tycker det är hur coolt som helst.
HEHE
Vilka blöjor? Nej, har ingen aning. Man fick ju med några i de där gratis boxarna så antar att man provar dem först.
Själv har jag inte några problem att sova alls, å andra sidan så sover jag inte mer än 5-6 timmar ändå. Frugan däremot ligger vaken halva nätterna pga sparkar och snarkningar från mig. (snarkningar alltså, inte sparkar) hehe
Vi har redan ett namn och om inget oförutsett inträffar, som att han inte är en han, så kommer han heta Pontus.
Andranamn är det lite värre med. Så det får vi se hur det blir med senare.
Skruvade ihop ett skötbord i helgen. Och fast det inte var från IKEA så var det nått som inte stod rätt till ändå. Det är köpt på Babyland och är som en byrå med tre lådor och en skåpsdörr under själva skötdelen. Den är vit men.. skåpsdörren var grå. Som om den inte har målats. Så typiskt, alltid är det nått som inte stämmer.
Börjar bli riktigt trött på att köpa saker i delar i kartong. Alltid är det nått som saknas eller är trasigt.
Jag ska ta och åka dit med dörren och se till att få den utbytt. Bör nog inte vara något problem tycker jag, men man vet aldrig.
Det var inget problem att få dörren utbytt. De beställde en ny bara.
Då var bilbarnstolen inhandlad också. Nu börjar man snart känna sig redo.