Inlägg från: vitro |Visa alla inlägg
  • vitro

december pappa

Yes... Ska bli pappa för första gången den 15 december är det tänkt.. Det börjar närma sig..precis som stressen :) Håller på för fullt hem och många projekt på jobbet så vetitusan hur man skall hinna..

Håller på och funderar på man som mest..Mycket inhandlat men massor kvar...

ha ha låter jag stressad? :)

Det kommer bli en tjej..och är mkt efterlängtad.,.

• vitro

Absolut, visst är det positiv och lycklig stress..Känns helt grymt och annorlunda!!!..Tänk Pappa! :) Är dock lite rädd att bli sån som jag i alla år irriterat mig på ha ha.. En sån som bara pratar barn hit och barn dit..jag ligger i riskzonen redan...

Känns som jag är mer orolig och nervös inför förlossningen än min fru..hon är lugnet själv..och har under hela graviditeten mått nästan bättre än vanligt..

• vitro
    emilg skrev 2007-11-05 19:58:51 följande:
    Ok, om tre dagar beräknas knotten komma.
    [/citat]
    Woow....kan tänka mig hur det känns! Vad kul..Ser verkligen fram emot den dagen själv..! Vet inte vad man ska säga..lycka till..låter ju lite fel kanske men..ja..kör hårt
    Att sitta ner kanske inte är så dumt..för hur manlig och kaxig man än vill vara utåt så vi ju vi alla män hur det egentligen är ha ha
    danielrydberg skrev 2007-11-04 15:44:12 följande:
    [citat]
    ja man e väl lite rädd för de att man kommer bara o sitta o snacka barn o diversre barn grejer på jobb o så hahaahmen de får man väl ta :Dja man bara tänker att man sk abli pappa :D DE E SÅ FETT
    Sen har jag ju upptäckt att det finns en hel del häftiga gizmos även för barn :) som vi pappor kommer tycka är väldigt roliga ha ha ha...

mmm spenderar just nu min tid mellan att fixa barnrummet hemma och babyland, babyplanet, barnens hus...ha ha ja alla dom där ställena..t om min fru tröttnar på att vi hela tiden ska springa i dom butikerna ha ha ha ha
  • vitro
    emilg skrev 2007-11-05 20:36:30 följande:
    Hehe - det bästa är ju att man kan skylla div. inköp på tillskotettet! Fick köpa en juste systemkamera i somras och nu ett nytt objetkiv - måste ju kunna fota lillen. Och just det - en videokamera också Har faktiskt inte gått loss på leksaker ännu. Carl-Astrid får dock ärva en del av oss, familj och bekanta. Tänkte försöka att inte hamna i leksaksfällan ännu...
    mm leksaksfällan var det *skrattar* ja har väl inte hamnat där än men man börjar ju bli proffs på barnvagnar, stolar, spjälsängar ha ha..

Just det...videokamera..min har gått sönder och behöver köpa en ny...lägligt.. :) och visst behöver den nyfödda ett nytt playstation h aha ha..
  • vitro

mmm har funderat en del på det..hur det kommer kännas den dag man får samtalet....när det verkligen gäller...märkligt...jag borde inte vara så nervös över förlossningen när frugan är kolugn...nåväl.. ha ha .. Det närmar sig..

emilg.... Det börjar verkligen dra ihop sig för er.. spännande!

• vitro

Bilbana är ett måste..oavsett om det blir en tjej eller kille
    Något jag sett, som definitivt inte fanns när jag var ung, är eldrivna bilar....istället för trampbil...haha grymma!
    okey jag vet...lite väl tidigt att börja tänka på sånt redan nu...hon är ju inte ens född men..

Undrar hur det ser ut för emilg...har leveransen kommit tro..:)

• vitro

emilg..Nu börjar närma sig! :) Verkligen kul!
    Håll oss uppdaterade! och passa på och sova..
    Lär bli lite av det en tid framöver :)

• vitro

EmilG
    Kul att höra! Har väntat på det ha ha
    Bra att få lite tips och råd så man vet hur man ska bete sig i denna nya värld! Verkligen stort grattis! och hör av dig igen...tror vi alla här är nyfikna på hur det fortlöper!

• vitro

Nu dj**lar går det undan...Det är inte alls lång tid kvar :)
    15 december som sagt...ja eller hur det nu blir...men får ju hoppas att leveranstiden hålls ha ha vill inte ha barn på julafton..mest för barnets skull..

Snart klar med kontoret..hållet på och lägger golv nu..
    Sen ska jag bara flytta kontoret idag dit och göra det gamla kontoret till barnrum..Funderar på hur jag skall göra med väggarna...tapetsera eller måla..mm hur mkt energi ska man lägga ner..hon kommer ju knappast uppskatta pappas pedantiska tapetsering ha ha ha

BM imorgon..kontroll..

Svar på tråden december pappa