Inlägg från: fraksson |Visa alla inlägg
  • fraksson

december pappa

På Babyland. En Maxi-cosi CabrioFix.

• fraksson

Ville de inte berätta vilket kön eller ville han/hon inte visa upp sig? =)

• fraksson

Om det är något jag är nervös över så är det just att man inte vet riktigt när han kommer. Att bara gå och vänta när det börjar närma sig. Skulle gärna veta exakt när det ska ske.

Imorrn ska vi på tillväxt UL. Det blir spännande för BM vet inte riktigt åt vilket håll han ligger.

Och visst har man blivit proffs på barnvagnar, spjälsängar och dyligt. Men snart tänkte jag bli proffs på leksaker. För visst behöver sonen Lego, bilbana och radiostyrda bilar när han föds? hehe

• fraksson

Det kan väl aldrig vara för tidigt?

• fraksson

GRATTIS till sonen emilg!!!!

• fraksson

Vi har BF den 25:e men jag hoppas att han kommer innan julafton.

Karolinska, är det huddinge?

• fraksson

Vi ska till Karolinska Huddinge. Fast då säger man väl bara Huddinge iofs.

Har också funderat lite på det där med att man kanske firar en halvårsfödelsedag på sommaren.

Jag hoppas att han vill komma några dagar innan jul men pga att graviditeten hittils har varit helt utan komplikationer eller besvär över huvudtaget för min fru så blir jag inte förvånad om det blir på julafton bara för att jävlas.

• fraksson

Här är det 34 dagar kvar.

• fraksson

killerant: Vi gjorde ett VUL i vecka 7 eller 9 tror jag det var (var ju så länge sen nu). Vi sa bara att vi var så oroliga så då fick vi ett sånt.

Själv berättade vi för nästan alla så fort vi fick reda på det.

• fraksson

Min fru berättade precis för mig att vi gjorde 2 VUL hos läkaren - en i vecka 7 (för att fastställa graviditeten) och en i vecka 11 (eftersom vi hade haft lite problem och var oroliga).

Så det går att göra ett VUL tidigare än vecka 12 eller även tidigare än vecka 9.

Ni kanske borde försöka få en tid för VUL - och om de tycker att det låter onödigt då är det bara att tjata, tjata, tjata. Tyvärr är det det enda som hjälper ibland.

• fraksson

Grattis KaiN!!! ..

Det blir igångsättning för oss imorgon! !!!!!

Är det någon som har koll på det där med de 10 pappadagarna? Hur man tar ut dem osv???

• fraksson

Grattis eternally!

SMS säger du?.. ok.. man kanske skulle ta och kolla fk hemsida lite nogrannare.

Vitro: Spännande är bara förnamnet.. Frugan gick precis och la sig men jag är inte det minsta sömnig. Konstigt va? hehe

• fraksson

Tjena Grabbar!!

Nu har vi kommit hem med Pontus.

Han föddes kl 17:47 i lördags. Bara 3 timmar och 17 minuter efter att de tog hål på fosterhinnan. Kan säga att det gick undan som bara den.

Det var en helt underbar upplevelse att se sitt barn födas. Ni som fortfarande väntar, ni har verkligen något att se fram emot.

Han vägde 2865g och var 47 cm lång. En helt perfekt vikt och längd om ni frågar mig.

• fraksson

Lycka till Vitro .. Du ska se att det går hur bra som helst.

• fraksson

Håller tummarna för en luciabebis vitro.

• fraksson

Grattis Vitro!!! ... det blev en lucia bebis alltså, härligt!

Svar på tråden december pappa